اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

نقش زنان در حماسه عاشورا کمتر مورد توجه بوده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در حماسه عظیم عاشورا بیشتر به نقش آفرینی مردان و یارانى که در رکاب حضرت به فوز عظیم شهادت نایل شدند توجه شده است و نقش زنان کمتر مورد توجه بوده است.

نقش زنان در حماسه عاشورا کمتر مورد توجه بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز به همراه مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر در دیدار با خانواده شهید حبیب الله زالی با تجلیل از صبر و شکیبایی خانواده شهدا، شهیدان را مایه سرافرازی ایران و شفاعت کننده مردم در آخرت دانست.
صفایی بوشهری در ادامه افزود: هر چه معرفت بیشتر بر زندگی حاکم باشد، فرهنگ شهادت طلبی و روحیه نشاط بیشتر است و هر چه معرفت انسان بالا می‌رود به همان میزان انسان شادتر و در رویارویی با دشمنان زبون پیشتازتر است.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: خداوند اگر نعمتی بزرگ را از انسان در عالم هستی می‌گیرد در عوض به جای آن صبر و شکیبایی و بزرگواری عنایت می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: خداوند قادر اگر کسی را از طریق شهادت می‌گیرد، بزرگی روح و عظمت دل به عنوان جایگزین به بازماندگان برای تداوم راه حق می‌دهد.
امام جمعه بوشهر در ادامه بیان کرد: حماسه عاشورا را زنان و مردانى ساختند که مرگ سرخ و شهادت را بر زندگى ذلت‏بار ترجیح دادند تا گلواژه آزادى و آزادگى همواره در تاریخ اسلام جاودان بماند.
وی تصریح کرد: در این حماسه خونین بیشتر به نقش آفرینی مردان و یارانى که در رکاب حضرت به فیض عظیم شهادت نایل شدند توجه شده است و نقش زنان کمتر مورد توجه بوده است.
صفایی بوشهری با اشاره به نقش اساسی شهدا در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی و ضمن تجلیل از صبر خانواده شهدا گفت: اکنون نیز دعای آن‌ها شامل حال مسلمانان است و خانواده‌های شهدا امید مردم هستند و در جامعه می‌درخشند.
در ابتدای این دیدار پدر شهید حبیب الله زالی به بیان خاطراتی از شهید اشاره کرد و گفت: شهید حبیب الله زالی نخستین شهید بعد از انقلاب در استان از نیروهای انقلابی مبارز شهر بوشهر بود که در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال 30  چشم به جهان گشود و در مسیر ماموریت به سمت بندر گناوه در درگیری با منافقین ضد انقلاب در تاریخ سی‌ام اردیبهشت ماه 58  در همان منطقه به درجه رفیع شهادت رسید. 
در این دیدار آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر که با حضور حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حامد فکوری رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر، عنایت الله خداکرم پور مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان و حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی مسئول ستاد مصلای جمعه بوشهر از فداکاری‌ها و ایثار این شهید تجلیل کردند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول