اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط حوزه هنری زنجان صورت گرفت؛

برگزاری نشست نقش زنان در نهضت عاشورا در زنجان

خبرگزاری فارس: نشست "نقش زنان در نهضت عاشورا" با حضور هنرمندان استان زنجان در حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.

برگزاری نشست نقش زنان در نهضت عاشورا در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، گفت‌وگوی دینی هنرمندان استان زنجان شامگاه دیروز با حضور حجت‌الاسلام جواد نصیری کارشناس تبلیغ و روانشناسی تشکیل شد.
شایان ذکر است که این نشست ویژه بانوان هنرمند استان زنجان در راستای آشنایی هنرمندان با اهداف نهضت عاشورا و ترویج فرهنگ عاشورایی انجام گرفته است.
این نشست گامی در راستای کاربرد ابزار هنر به منظور ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) محسوب می‌شود.
در نشست "نقش زنان در نهضت عاشورا" به ابعاد قیام امام حسین (ع) پرداخته و اهمیت آن توسط سخنران نشست ارائه شد.
در حال حاضر زنان نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های اجتماعی دارند، اشتغال بانوان در خارج از منزل و فعالیت آنها در بسیاری از رشته‌ها که قبلا برای زنان متداول نبوده نشان از پیشرفت بسیار آنها در جامعه امروزی دارد.
امروزه زنان در بسیاری از مسئولیت‌های کشوری مشغول به فعالیت بوده و در این زمینه نیز بسیار موفق عمل می‌کنند، پیشرفت زنان امروز در جامعه نشان از روشنگری دین اسلام در مسائل مربوط به زنان است.
همچنان ‌که در بسیاری از آیه‌های قرآنی نیز به مسائل زنان اشاره شده و حتی سوره‌ای نیز در شان و مقام زنان بر پیامبر نازل شده است و این امر نشان از اهمیت بالا و نقش بسیار مهم زنان در جامعه دینی و اسلامی است.
پیامبر اکرم (ص) یک الگوی نمونه در زمینه ارج‌گذاری به بانوان بوده‌اند و حتی در بسیاری از روایات نقل شده که زمان ورود حضرت فاطمه (س) پیامبر به احترام ایشان از جای خود بلند می‌شدند.
احترام این حضرت نبست به زنان نشان از جایگاه ویژه زنان در دین اسلام داشته و همان‌گونه که مشاهده می‌شود، پس از زمان پیامبر اکرم (ص) زنان دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای در دین اسلام شدند.
در واقعه کربلا نیز نقش زنان در دین اسلام و مبانی دینی پررنگ تر شده و بیانات روشنگرانه حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا نشان از نقش زنان و اعمال آزادی به آنها دارد و دلیل این امر نیز وجود زنان موفق و محجبه بسیار در جامعه اسلامی است که به موفقیت‌های بسیار علمی و معنوی دست یافته‌اند.
فلذا افرادی که خواستار ارتقای درجات معنوی علمی هستند نباید زن بودن را یک محدودیت فرض کنند، چرا که در بسیاری از آیه‌های قرآنی آمده است که زنان و مردان در اسلام برابرند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول