اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آبادان صورت می‌گیرد

برگزاری همایش نقش زنان در انقلاب و بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آبادان گفت: هم‌زمان با ششمین روز دهه فجر، همایش نقش زنان در انقلاب و بیداری اسلامی در شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش نقش زنان در انقلاب و بیداری اسلامی

زهرا شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: زنان ایران اسلامی همواره در طول سالیان متمادی دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از خود رشادت‌های بی‌نظیری بر جای گذاشتند.

وی افزود: زنان ایران اسلامی هم‌پا و هم‌دوش با مردان در پشت جبهه‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حاضر شده و دلاوری و ایستادگی‌های خود را تقدیم نظام کردند.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: در لابه‌لای حوادث و رویدادهای انقلاب اسلامی نیز زنان بسیاری از جان و مال خود گذشتند و در دفاع از فرزندان و خاک سرزمین خود تا آخرین نفس دفاع کردند.

وی اضافه کرد: آبادان نیز چون نامش همواره در طول پیچ و خم حوادث و رویدادهای انقلاب و جنگ تحمیلی پایمردی‌های بی‌بدیلی را در تاریخ پرافتخار خود به ثبت رسانیده است.

شجاعی عنوان کرد: زنان این خطه بدون هیچ مهابا و ترس از چگونگی ویرانگی خانه و کاشانه خود دل به دریا زدند و به دعوت امام راحل لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه نام آبادان چون آوازه و شهرتش پر اصالت در تاریخ دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب بوده، گفت: زنان این سرزمین با فراهم کردن امکانات ویژه و مورد نیاز برای پسران، همسران، فرزندان و پدران خود به نوعی رویارویی و مقابله با دشمن را چون مردان برعهده داشته‌اند.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: زنان آبادانی در انقلاب شکوهمند اسلامی نیز برگ‌های زرینی را به نام خود بر جای گذاشته و ثبت کردند.

وی ابراز داشت: در این راستا و به‌مناسبت سی و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این اداره اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه و متعددی کرده که از جمله آن می‌توان به " همایش نقش زنان در انقلاب و بیداری اسلامی" اشاره کرد.

شجاعی گفت: این همایش هم‌زمان به ششمین روز دهه خجسته فجر در دبیرستان شاهد پنج مهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش مذکور در 17 بهمن‌ سال‌جاری ساعت 16 بعد از ظهر در شهرستان برگزار خواهد شد، افزود: امیدواریم این حرکت گامی ارزشمند به‌منظور پاسداشت زنان بزرگ انقلابی کشورمان باشد.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول