اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

نقش زنان در پیروزی انقلاب تبیین شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: تبیین نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام برای زنان ایران اسلامی باید در برنامه‌های دهه فجر گنجانده شود.

نقش زنان در پیروزی انقلاب تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند سید محمد زمان ابطحی پیش از ظهر امروز در در کمیته بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرستان بیرجند اظهار داشت: زنان در دین مبین اسلام جایگاه بسیار خوبی دارند.
وی با تأکید بر اهمیت عفاف و حجاب زنان در جامعه اسلامی گفت: زنان در پیروزی و تداوم انقلاب نقشی اساسی داشتند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند افزود: اسلام بر خلاف جوامع و تمدن‌های جاهلی که زنان را حقیر و ضعیف شمردند و آنان را در خدمت ابتذال و فساد و در واقع به عنوان کالا قرار دادند به زنان شخصیتی باکرامت و برجسته بخشیده است.
ابطحی تصریح کرد: شکوفایی زنان در انقلاب اسلامی آنقدر نمایان بود که از سوی تحلیل‌گران سیاسی انقلاب اسلامی را انقلاب چادر نامیدند.
وی یادآور شد: زنان نه تنها در انقلاب اسلامی نقش بزرگی ایفا کردند بلکه در تثبیت نظام و تداوم انقلاب نیز رکن اساسی بوده و هستند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: شرکت در مبارزات مخفیانه قبل از انقلاب و راهپیمایی‌های سال 57 که دوران اوج‌گیری انقلاب بود از جمله اقدامات زنان در پیروزی انقلاب بوده است.
ابطحی ادامه داد: این قشر با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی توطئه‌های دشمنان را هم پای مردان در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی خنثی کردند.
وی حضور در عرصه‌های سازندگی روستاها در ابتدای انقلاب، همکاری در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی، حضور فعال در مقابله با فتنه‌های منافقان در سال 60، فتنه سال‌های 87 و 88 و نقش‌آفرینی در حماسه نهم دی 88 و حضور فعال و موثر در عرصه‌های اقتصادی و علمی را از جمله فعالیت‌های زنان در تداوم انقلاب و تثبیت نظام برشمرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: تشکیل نظام اسلامی برکات و دستاوردهای بزرگی برای بانوان ایران داشته است.
ابطحی بیان کرد: تحول فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و حضور همراه با عزت و کرامت زنان در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی از جمله این دستاوردها است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول