اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

نقش زنان در هدایت جامعه غیرقابل انکار است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه اعتقاد دارد: نقش مثبت زنان برای هدایت جامعه غیرقابل انکار است و بانوان همواره باید به این تأثیرگذاری افتخار کنند.

نقش زنان در هدایت جامعه غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‏الاسلام محمود مرادی‏نسب در جمع شماری از بانوان حوزه علمیه گرمسار افزود: از جمله زنانی که در تاریخ بشریت الگو بوده و همواره باید به وی افتخار کرد، حضرت خدیجه(س) است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت رسول(ص)، حضرت فاطمه(س) را به خاطر صفات کمال او، الگوی کامل و نمونه معرفی کردند، اما به حضرت خدیجه(س) نیز همیشه اشاره داشتند.

مرادی‏نسب تصریح کرد: حضرت زهرا(س) یک الگوی تمام عیار برای عموم جامعه و جهانیان است.

وی با بیان اینکه زنان برای حضور در اجتماع باید حدود الهی را مراعات کنند، افزود: رعایت حدود الهی موجب مصونیت زنان و حضور مؤثر و انسان‏ساز آنان در جامعه می‏شود و مانع هرزگان و متجاوزان خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: حضور زنان در برخی عرصه‏های خاص زنان نه تنها غیرقابل انکار بلکه لازم و ضروری است.

مرادی‏نسب تأکید کرد: از این‌رو، باید برنامه‏ریزان جامعه به گونه‏ای طرح‏ریزی داشته باشند تا زنان در مشاغل اولویت‏دار برای بانوان حضور یابند و نقش خود را بهتر ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، هم‌چنین حجت‏الاسلام علی جلالی، از کارشناسان دینی در سخنانی در شاهرود با اشاره به تأکید حضرت زهرا(س) بر رعایت روش و راه پیامبر و امامان اظهار داشت: باید به راه پیامبر و امامان معصوم که همان صراط مستقیم قرآن است، توجه و در پیمودن راه مستقیم تلاش کرد.

وی با اشاره به تبعیت محض حضرت زهرا(س) از امام زمان خود گفت: حضرت زهرا(س) در راه دفاع از ولایت به شهادت رسید و شهادت ایشان تنهایی امام زمانش را به همراه داشت و دشمنان این را می‏خواستند و در آن زمان با تأسف فراوان هیچ کس این موضوع را درک نکرد.

جلالی افزود: حضرت زهرا(س) با این کار خود به تمام مردان و زنان عالم درس دفاع از رهبر و مراد و ولایت را داد و حجت را بر همه تمام کرد، از این‌رو، امروز ما هم باید از نایب امام زمان خود دفاع کنیم و در رکاب ایشان برای زمینه‏سازی فرج مصلح کل تلاش کنیم.

وی از جوانان خواست با مطالعه سیره و زندگی حضرت زهرا(س) در ترویج فرهنگ ولایی تلاش کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول