اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

مهریه سنگین موجب تحکیم خانواده نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه مهریه‌های سنگین موجب تحکیم خانواده نمی‌شود، گفت: فاطمه (س) برای ازدواج با علی (ع) ارزش‌ها را معیار قرار داد و بهترین الگوی زنان در جامعه است.

مهریه سنگین موجب تحکیم خانواده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: فاطمه (س) یک همسر صالح و بی‌نظیر بود و بزرگ‌ترین شخصیت‌ها را تحویل جهان داد بنابراین فاطمه خیر کثیر است.

وی، با اشاره به اینکه خداوند فاطمه (س) را شایسته شایستگان نامیده است، تصریح کرد: فاطمه از کودکی به پیامبر (ص) علاقه ویژه داشت و این بانوی گرامی اسلام الگوی دختران و پسران برای ازدواج است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ازدواج‌ها نباید با مهریه‌های سنگین باشد، افزود: مهریه‌های سنگین موجب تحکیم خانواده نمی‌شود و زهرا (س) ارزش‌ها را معیار ازدواج با علی (ع) قرار داد.

وی، حضرت فاطمه (س) را سیده زنان دو جهان دانست و ادامه داد: زهرا (س) الگوی بانوان جهان است و امیدواریم زنان و دختران جامعه از فاطمه الگو بگیرند و جامعه‌ای فاطمی بسازیم.

قربانی، با اشاره به فرا رسیدن روز میلاد امام خمینی (ره) ابراز کرد: در مدت 14 قرن گذشته، کاری که امام راحل کرد هیچ روحانی و فرمانروایی آن را انجام نداد و در شرایطی که ایران ژاندارم آمریکا در منطقه بود یک روحانی با نفس رحمانی خود توانسته بود یک موج در جهان راه بیندازد.

وی، مکتب بیداری اسلامی در جهان را نهادینه شده خواند و اذعان کرد: بیداری اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است.

امام جمعه رشت به فرا رسیدن دومین سالگرد رحلت آیت‌‌الله‌العظمی بهجت فومنی اشاره کرد و افزود: آیت‌الله بهجت افتخار مردم گیلان است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات بیان کرد: دور دوم انتخابات به خوبی برگزار شد و از نمایندگان می‌خواهیم به مشکلات مردم توجه داشته باشند.

قربانی با بیان اینکه مسئولان مدیون مردم و نظام هستند، تصریح کرد: باید برای برطرف کردن مشکلات تلاش شود و امیدواریم نمایندگان در این دوره کمبودهای استان را جبران کنند.

وی، به وضعیت کشاورزی استان اشاره و درباره تجهیز و نوسازی نشدن برخی اراضی کشاورزی انتقاد کرد و متذکر شد: هنوز برخی از اراضی کشاورزی نوسازی و تجهیز نشده و وضعیت توزیع کود موجب گله‌مندی شده است.

ا‌نتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول