اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه مشهد:

فاطمه (س) نخستین قربانی مکتب ولایت و امامت بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه مشهد گفت: حضرت فاطمه(س) نخستین قربانی مکتب ولایت و امامت بود که شجاعانه و نترس در برابر دشمنان ایستاد و از مقام ولایت علی (ع) دفاع کرد.

فاطمه (س) نخستین قربانی مکتب ولایت و امامت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام قربانعلی احمدی‎تبار اظهار داشت: مقام روحانی و عرفانی بانو فاطمه زهرا (س) به عنوان دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت آنقدر با عظمت و بزرگ است که به غیر از خاندان پاک رسول‌الله کسی نمی‌تواند به معنای واقعی آن دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) بانوی بزرگی بوده است که به دنیا آمدن، زندگی کردن، ازدواج کردن و شهادتش برای انسان‎ها درس است و به عنوان یک الگوی شایسته و بی‎بدیل می‎تواند مورد توجه باشد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: نام و یاد صدیقه کبری ضامن بقای حیات است و هر جا که نام فاطمه (س) است اسلام، قرآن و انسانیت زنده و نور خدا در آنجا جاری است.

احمدی‎تبار اذعان داشت: همه ما زندگی‎نامه آن بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به پشتوانه درس‎هایی که از ایشان می‎گیریم مسیر تنگ و تاریک خودمان را به یک مسیر الهی پاک و روشن پیوند بزنیم و از برکات دنیا و عقبی بهره‎مند شویم.

وی با اشاره به طرز تفکر اعراب دوران جاهلیت و قبیله قریش در خصوص زنده به گور کردن دختران و احترام و ارزش بسیار زیادی که برای پسران قائل می‎شدند خاطر نشان کرد: خداوند در برابر توهین‎ها و بی‎حرمتی‎هایی که در زمان فوت فرزندان پسر پیامبر به رسول‎الله می‎شد خطاب به ایشان فرمود ای محمد هرگز ناامید و اندوهگین نباش، چرا که به زودی خداوند فرزندی به تو عطا کند که بر همه جهان سروری می‎کند و باعث فخر و مباهات تو و مکتب اسلام باشد و وجود نازنین حضرت فاطمه (س) همان وعده‎ای بود که خداوند به رسولش داده بود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول