اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محمدی لایینی:

حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای شیعیان محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای شیعیان محسوب می‌شود.

حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای شیعیان محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد محمدی لایینی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای کردخیل شهرستان ساری اظهار داشت: یکی از والاترین مقام شامخ حضرت فاطمه(س) رضایت از خداوند بود و ایشان نسبت به آنچه خداوند برای وی رقم می‌زد، رضایت داشت.

وی با بیان اینکه خداوند با رضایت حضرت فاطمه(س) راضی و با غضب این بزرگوار غضبناک ‌می‌شد، تصریح کرد: خداوند رضایت حضرت فاطمه(س) را می‌طلبید و این فضیلت والایی است که لقب راضیه و مرضیه به بانوی دو عالم داده شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) الگویی تمام عیار برای شیعیان محسوب می‌شود، یادآور شد: مردم و مسئولان در زندگی باید ملاحظه خدا و خلق‌الله را در نظر داشته باشند در حالی که شاهد هستیم همه به ملاحظه خود می‌پردازند.

وی ادامه داد: ملاحظه به خود موجب شد تا شاهد مظلومیت اهل بیت و نیز حادثه عاشورا باشیم.

محمدی لایینی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید وارثان شهدا در روی زمین باشیم، خاطرنشان کرد: وارثان حقیقی شهدا دغدغه خدا را داشته و خواهان رضایت پروردگار هستند.

امام جمعه شهرستان نکا در بخشی از سخنان خود به احیای سنت‌های دینی در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: رسوخ فرهنگ غرب ارکان خانواده را متزلزل و نیز حجاب و رعایت محرم و نامحرم را به حاشیه برده است.

محمدی لایینی ابراز داشت: سبک زندگی ملی و مسلمانی را با تبعیت از فرهنگ غرب عوض نکنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: سرزمینی که با خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان آزادی یافته است نباید اجازه دهیم بدحجابی در آن رونق گیرد.

این مسئول به رعایت شرعی در بازار و معاملات روزانه اشاره کرد و اظهار داشت: رعایت حلال و حرام در رزق و روزی موثر و در تربیت و رشد فرزندان اثرگذار است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) برای ترویج و ماندگاری اسلام به شهادت رسید و به راحتی این ارزش‌ها را از دست ندهیم.

محمدی لایینی با تاکید بر اینکه تبعیت از اسلام باید در تمام زوایای زندگی هر فرد مسلمان مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: تبعیت از اسلام در تمام ارکان نظام چه دولتی و غیردولتی باید در تمام جایگاه‌های مدیریتی و... مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: شهدا امانتی را بر دوش ما گذاشتند که باید به درستی به مقصد برسانیم.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول