اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار ـ 4

فاطمه و امیرعلی بیشترین فراوانی نام در گیلان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال گیلان گفت: فاطمه و امیرعلی بیشترین فراوانی نام نوزادان گیلانی است.

فاطمه و امیرعلی بیشترین فراوانی نام در گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، زاهد خندستانی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر هیئت دولت در پارک قدس رشت، ثبت احوال نوین را زمینه ساز توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: ثبت احوال استان در سال 90 سالی موفقیت‌آمیز را پشت سر گذاشته است.

وی، برگزاری جلسات کار گروه منطقه‌ای در سه منطقه غرب و شرق و مرکز استان، ثبت اعلامیه‌های ازدواج و طلاق و تهیه بانک اطلاعاتی دفاتر نام خانوادگی در تمام اداره‌ها را از جمله اقدام‌های ثبت احوال استان در سال گذشته عنوان کرد.

مدیر کل ثبت احوال گیلان، افزود: سال گذشته به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی علیه ثبت احوال استان و واحدهای تابعه رسیدگی شد و قوانین حفاظت فیزیکی درباره بایگانی‌ها و سامانه‌های جدید به اجرای کامل درآمد.

وی، همکاری مستمر درباره انجام صحیح راهبردهای اجرایی سازمان و تهیه مستندات لازم، تشکیل کار گروه‌های آموزشی و تبادل اطلاعات و تجربیات و تبادل اطلاعات و تجربیات برای برطرف کردن اشکالات موجود اداره‌های تابعه به هنگام بازدید و در قالب کار گروه آموزشی را از جمله فعالیت‌های مهم ثبت احوال استان در سال گذشته برشمرد.

خندستانی افزود: دفاتر پیشخوان دولت برای ارائه خدمات ثبت احوال در استان راه‌اندازی شد و در مدت مذکور تعداد  یک‌هزار و 274 کارت ملی به دلیل تغییر نشانی تعویض شد.

وی، با اشاره به انجام فعالیت‌های عمرانی اداره کل ثبت احوال استان بیان کرد: پروژه احداث ساختمان ثبت احوال کوچصفهان رشت به اتمام رسیده و ساختمان‌های ثبت احوال منطقه یک رشت، چابکسر و لشت‌نشا نیز در حال انجام است.

این مسئول، عملیات تعمیرات اساسی و بهسازی فضاهای اداری و نصب پیشخوان به منظور ارائه خدمات در محیط مناسب به مراجعان و خرید و راه‌اندازی چاپگرهای ویژه صدور شناسنامه‌های بالای 15 سال برای تمام اداره‌های ثبت احوال استان را از دیگر اقدام‌های ثبت احوال ذکر کرد.

وی، افزود: جمع‌آوری، تنظیم، ارسال گزارش‌های عملکرد و مستندات مربوط به برنامه‌ها و فعالیت‌های ابلاغی سازمان، راه‌اندازی سیستم جدید اتوماسیون اداری در اداره کل و پیگیری راه‌اندازی در 19 اداره تابعه ازجمله اقدام‌هایی بود که صورت گرفت.

خندستانی راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی در اداره مرکزی ثبت احوال رشت، توسعه و بهسازی فضای اداری با ایجاد پیشخوان برای ارائه خدمات را از دیگر فعالیت‌ها ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته 18 اداره تابعه ثبت احوال استان مجهز به اینترنت پرسرعت شدند.

وی با اشاره به ثبت وقایع چهارگانه در گیلان خاطرنشان کرد: در سال 90، 31 هزار و 677 مورد ولادت در استان به وقوع پیوست که 20 هزار و 73 مورد شهری و 11 هزار و 904 مورد روستایی بوده است.

مدیر کل ثبت احوال گیلان، تعداد وقایع وفات در استان را 15 هزار و 771 مورد ذکر کرد و افزود: 9 هزار و 171 مورد وفات در شهرها و 6 هزار و 600 مورد در روستاها رخ داده است.

وی، از وقوع 28 هزار و 826 مورد ازدواج در استان خبر داد و ابراز کرد: از این تعداد 16 هزار و 144 مورد ازدواج شهری و 12 هزار و 682 مورد ازدواج روستایی بوده است.

خندستانی درباره وضعیت طلاق استان متذکر شد: سال گذشته 5 هزار و 166 مورد طلاق در استان به وقوع پیوست که 3 هزار و 386 مورد شهری و یک‌هزار و 780 مورد روستایی بوده است.

وی، به فراوانی نام‌های نوزادان دختر و پسر در استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته فاطمه و امیرعلی بیشترین فراوانی نام نوزادان گیلانی را تشکیل دادند.

این مسئول، نام‌های ابوالفضل، میرحسین، محمد طاها و امیرمحمد در بین پسران و زهرا، ستایش، نازنین زهرا و هستی در بین دختران را از فراوانی بیشتری عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول