اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

حیا و عفت فاطمه (س) الگوی بانوان باشد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل سیاسی گفت: حیا و عفت حضرت فاطمه(س) ‌باید الگوی زنان و دختران مسلمان باشد.

حیا و عفت فاطمه (س) الگوی بانوان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام والمسلمین محمدرضا رائیجی در نشست "فاطمه‏شناسی" بسیج بنت‏الهدی دامغان که با حضور اعضای طرح صالحین برگزار شد، افزود: حیا نیروی درونی مرموزی است که انسان را از انجام کارهای نامطلوب باز می‏دارد و طبق احادیث، اهل‌بیت (ع) این ویژگی را در طبیعت زنان بیش از مردان گذاشته شده است.

وی بیان داشت: حضرت زهرا(س) بسیار پاکدامن و عفیف بود و در طول زندگی خویش خواه در خانه پدری یا خانه همسر تجسم حیا به حساب می‏آمد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نمونه کامل یک زن مسلمان در تمام اوصاف و کمالات اسلامی به ویژه در حجاب و عفاف بود، افزود: با این حال، آن حضرت(س) مسائل سیاسی و اجتماعی را در مواقع حساس نادیده نمی‏گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در ولایت امیرالمؤمنین(ع) و به یغما رفتن فدک با خلیفه غاصب وقت به مبارزه پرداخت و در مجامع عمومی به مناظره نشست، ولی در عین حال هرگز از پرده حجاب کامل و عفاف بیرون نرفت.

رائیجی گفت: دختر گرامی رسول خدا(ص) در مسائل علمی نیز مانند سایر ویژگی‏های اخلاقی و انسانی از امتیازات بسیار بالایی برخوردار بود، زیرا آن حضرت ارتباط قوی با عالم غیب داشت و مستقیماً با جبرئیل امین و سایر ملائک به گفت‏وگو می‏پرداخت و اخبار گذشته و آینده جهان را از آنان دریافت کند.

وی تصریح کرد: فاطمه‌زهرا(س) در میان امت اسلامی تنها زنی بوده که دارای مقام عصمت است و بدین وسیله علوم و آگاهیش به عالم غیب که از علوم الهی سرچشمه می‏گیرد، وابسته است و حدودی بر آن متصور نیست و تمام مسائل جهان را در همه دوران می‏دانست و از آنها با خبر بود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول