اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه:

حضرت فاطمه(س) در عمر اندک خود آسمان معرفت را پیمود

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: قدم نهادن حضرت فاطمه(س) در راه بندگی و تلاش خالصانه‌، باعث شد که این بانوی یگانه در عمر کوتاه خود در آسمان معرفت الهی به سرعت حرکت کند.

حضرت فاطمه(س) در عمر اندک خود آسمان معرفت را پیمود

حجت‌الاسلام کریم آراد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه الگوی زنان عالم حضرت فاطمه(س) است، اظهار‌ کرد: نام فاطمه یعنی دور شده از فتنه‌ها و بدی‌ها که در قیامت همراه با دوستانش از آتش جدا و دور خواهند بود.

آراد افزود: نور حضرت فاطمه(س) هر روز چند بار بر امیر‌المومنین می‌تابید و مردم نیز از این نور وجودی حضرت بهره‌مند می‌شدند به گونه‌ای که نام زهرا را بر آن بزرگوار نهادند.

مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه درباره فرمایشات پیامبر اکرم در مورد حضرت فاطمه(س) گفت: پیغمبر اکرم نخستین کسی را که بعد از سفرهایش ملاقات می‌کرد حضرت فاطمه(س) بود و در مورد ایشان بیان کرده‌اند که فاطمه پاره تن من است و خشم و غضب او غضب الهی را به دنبال خواهد داشت و فرموده‌اند فاطمه بزرگ و سرور زنان بهشت است‌.

وی ادامه داد: فضیلت‌های فراوانی که از طریق پیامبر و ائمه به دست ما رسیده‌اند برای ممتاز و یگانه بودن این بانوی عالم کافی است‌، اگرچه اعمال و رفتار حضرت فاطمه(س) پا به پای احادیث فضیلتش پیش رفته و ویژگی‌های آن حضرت را به ما معرفی می‌کند‌.

آراد اضافه کرد: اخلاق و رفتار دخت پیامبر‌، تفسیری مناسب بر فضیلت‌های بیان شده وی از طریق پدر بزرگوارشان‌، نبی‌اکرم و سایر ائمه است.

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(س) تصریح کرد: حضرت فاطمه(س)‌، دختری مهربان برای پدر‌، زنی لایق برای امیر‌المومنین‌، مادری دلسوز برای فرزندان بود و این نشان می‌دهد که ایشان در راه کسب بندگی خدا‌، سختی‌های فروانی را تحمل کرده است‌.

وی ادامه داد: بانوی دو عالم برای رعایت حق شوهر‌، فداکاری می‌کند، نیازهای خانه را مخفی می‌کند که علی(ع) ناراحت نشود، برای عیادت پدر‌ منتظر اجازه حضرت علی می‌ماند و کارهای خانه را به تنهایی متحمل می‌شود.

مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: حضرت زهرا‌(س) بالاتر از همه این فضایل‌، توانست در کنار این سختی‌ها و مشقت‌ها‌ ولایت‌مداری خود را به امیر‌المومنین نشان دهد و علاوه بر آن مریضی و زخم‌های ایشان مانع از بیان حقایق و افشاگری ایشان نشد به طوری که زندگی و وفات آن حضرت باعث رسوایی دشمنان و بصیرت دوستان شد‌.

آراد در پایان گفت: قدم در راه بندگی و تلاش خالصانه حضرت فاطمه(س)‌، مقام و جایگاهش را در میان بشریت ممتاز کرد به گونه‌ای که در عمر اندک خود توانست در آسمان معرفت الهی به سرعت حرکت کند‌.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول