اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سینایی:

صاحبان صنایع بپذیرند فیلمساز نیستند/ برای گردشگری مازندران فیلم ساخته شود

خبرگزاری فارس: خسرو سینایی گفت: اگر صاحبان صنایع می‌خواهند فیلم خوب داشته باشند حداقل باید بپذیرند فیلمساز نیستند و بعد فیلمسازی را انتخاب کنند که کارش را خوب بلد باشد.

صاحبان صنایع بپذیرند فیلمساز نیستند/ برای گردشگری مازندران فیلم ساخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره فیلم جهش مازندران، این فیلمساز کشورمان با بیان اینکه امیدوارم برگزاری این جشنواره‌ها باعث شود مدیران صنایع آگاه شوند که نظری را به فیلمساز تحمیل نکنند و قبل از هر چیز در انتخاب فیلمساز دقت و سپس قبول کنند فیلمساز بیشتر از آنها فیلمسازی می‌داند.

وی افزود: وقتی مدیر صنایعی موقع نمایش فیلم صنعتی می‌گوید همیشه دلم می‌خواست فیلمساز شوم، وحشت می‌کنم از اینکه او بخواهد همه فیلم‌های نساخته‌اش را در فیلم من پیاده کند.

سینایی بیان داشت: در این شرایط چی دارم که به او بگویم، از طرفی او به عنوان یک مدیر پول و قدرت دارد و آن طرف میز هم نشسته است.

کارگردان فیلم "اسب، فرش، ترکمن" برگزاری جشنواره فیلم‌های صنعتی در کشور به ویژه استان مازندران را در حالی منجر به بهبود ارتباط بین فیلمسازان و صاحبان صنایع و شکوفایی استعدادها موثر می‌داند که فیلم صنعتی ساخته و شرایط ارائه به موقع آن فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مختلف برای ارائه و نمایش فیلم برای مخاطبان صورت بگیرد نه اینکه درست زمان ارائه فیلم، تلویزیون میلیون‌ها تومان پول بخواهد در حالی که برای نمایش فیلم‌های ضعیف خارجی هزینه‌های بسیاری می‌کند همچنین فیلمسازان با تحقیق کافی شروع و برمبنای آن تحقیق کار را انجام بدهند.   

سینایی تاکید کرد: قبل از هر چیز و برای تاثیرگذاری این جشنواره‌ها و فیلم‌ها در اذهان باید هماهنگی بین ارگان‌ها ایجاد شود تا فیلم‌ها تنها یکبار نمایش داده نشده و در آرشیوها گم نشود.

این فیلمساز فیلم‌های صنعتی با اشاره به ساخت فیلم صنعتی "آخرین حلقه زنجیر" برای صنعت بسته‌بندی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برنده جایزه شده بود، یکی دو سال پس از آن نمایشگاه صنایع بسته‌بندی در تهران برگزار شد و این بهترین فرصت جهت نمایش فیلم در تلویزیون و جلب توجه مردم به این موضوع بود، اما برخورد تلویزیون و درخواست هزینه جهت نمایش باعث شد فیلم به مخاطبان ارائه نشود بنابراین فیلم‌ها ساخته می‌شود و تا ارائه نشود نمی‌تواند تاثیر خود را در جامعه بگذارد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال به شمال سفر کردم و با اینکه متولد ساری هستم، ولی هتل سالاردره را ندیده اما وصف آن را شنیده بودم؛ واقعاً قصد تبلیغ ندارم، اما دیدم که این هتل چه معماری و فضای آبرومند و خوبی دارد، ادامه داد: چقدر راجع به این هتل‌ها برای جذب گردشگر و افزایش درآمد فیلم ساخته می‌شود، ساختن فیلم‌های خوب و ارائه درست و به موقع آن در ارتقای صنایع به ویژه صنعت گردشگری در استان مازندران دارای ظرفیت موثر است.

سینایی با بیان اینکه سینمای مستند ساختار فیلم را به فیلمسازان آموزش می‌دهد و متکی بر انسجام و ساختار بوده و معمولاً قهرمانی ندارد که مخاطب را جذب کند، معتقد است سینمای مستند پایگاه سینمای امروز ماست.

کارگردان فیلم داستانی "عروس آتش" اذعان داشت: سینمای موفق امروز متکی بر سینمای مستند دهه‌های 40 و 50 است که توانست نوع نگاه فیلمسازان داستانی را نسبت به بازی و گریم عوض کند.

انتهای ‌پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول