اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز:

بازدید سفرای خارجی از مراکز گردشگری استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از بازدید سفرای خارجی از مراکز گردشگری این استان خبر داد.

بازدید سفرای خارجی از مراکز گردشگری استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدرضا پوینده ظهر امروز در نشستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان البرز دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری است.

وی ادامه داد: لذا این استان با داشتن این ظرفیت‌ها می‌تواند در جذب گردشگران خارجی بسیار موفق عمل کند.

این مسئول تأکید کرد: البته باید زیرساخت‌های لازم به منظور تأمین نیاز گردشگران انجام شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود از برگزاری تور یک روزه با حضور 40 تن از سفرای خارجی از استان البرز خبر داد و گفت: در این راستا سفرای سفارتخانه‌های مستقر در تهران در قالب توری یک روزه به استان البرز سفر کرده و از مراکز گردشگری و تفریحی این استان بازدید خواهند کرد.

پوینده خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سفرا از هتل لاله تهران حرکت کرده و در یکی از مراکز اقامتی و رفاهی استان البرز پذیرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: بازدید از دیزین و استفاده از امکانات رفاهی دیزین، بازدید از باغ لاله‌ها در بخش آسارای کرج و بازدید از پردیس کشاورزی و هم‌چنین بازدید از موزه جانورشناسی و گیاه‌شناسی این پردیس از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده در این تور یک روزه است.

به گفته پوینده این تور روز شنبه 23 ماه جاری برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: در این تور یک روزه سفرای 16 کشور آسیایی، ‌16 کشور اروپایی، 6 کشور آفریقایی و 2 کشور امریکای لاتین حضور دارند.

پوینده از دیگر برنامه‌های جنبی این تور را دیدار این سفرا با استاندار البرز بیان کرد و گفت: در این دیدار مراکز گردشگری و تفریحی استان البرز به سفرا معرفی شده و تلاش خواهیم کرد که در این زمینه سرمایه‌گذار خارجی را نیز جذب نماییم.

به گفته وی قرار است 17 مرکز گردشگری استان البرز به سفرا معرفی شود.

این مسئول گفت: در این خصوص و برای معرفی بهتر این مراکز کتاب‌هایی نیز در این زمینه ترجمه شده است که در اختیار سفرا قرار خواهد گرفت.

پوینده گفت: بسیاری از استان‌های کشور خواستار برگزاری این تور یک روزه بودند که استان البرز با توجه به داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود از سوی وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی تأیید شد.

پوینده در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به اینکه دولت از سال تحصیلی آینده پنج‌شنبه‌ها را تعطیل اعلام کرده است لذا تمهیدات لازم برای برگزاری تورهای گردشگری به استان البرز انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در این راستا البرزی‌ها و مردم پایتخت می‌توانند در این تورها شرکت کرده و با مراکز گردشگری و تفریحی این استان آشنا شوند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول