اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قمصر کاشان برگزار شد؛

همایش بررسی توسعه زیرساخت‌های گردشگری کاشان

خبرگزاری فارس: اولین همایش بررسی توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری منطقه کاشان در قمصر کاشان برگزار شد.

همایش بررسی توسعه زیرساخت‌های گردشگری کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهردار قمصر بعد از ظهر امروز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهیه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در منطقه کاشان می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری و توریسم به ویژه در بهار و مراسم گل‌چینی و گلاب‌گیری نقش بسزایی داشته باشد.

علی اصغر شقایقی گفت: با توجه به اینکه تبلیغات منفی علیه کشورمان در کشورهای خارجی رواج دارد تبلیغات ما در حوزه گردشگری برای جذب گردشگر اندک است.

وی افزود: خداوند در آیه 20 سوره شریفه عنکبوت مردم را به گردش در زمین امر کرد تا از این طریق انسان‌ها را به عظمت خلقت و آفرینش آشنا کند.

شهردار قمصر خاطرنشان کرد: کلیات این آیه شریفه در عصر کنونی به عنوان یک پدیده با نام «گردشگری» شهرت پیدا کرده و به صنعتی پردرآمد تبدیل شده است.

به گفته وی، گردشگری امروزه یکی از بهترین ابزارهای تبادل و تعامل فرهنگی است و سیاحت و گشت و گذار در سرزمین‌های مختلف از روش‌های موفق گذراندن اوقات فراغت است.

وی یادآور شد: بر اساس تعاریف بین‌المللی گردشگر کسی است که به منظور تفریح، بازدید از نقاط دیدنی، تجارت، ورزش و زیارت سفر کند مشروط بر اینکه مدت اقامت او از 24 ساعت کمتر و از شش ماه بیشتر نباشد و همچنین در فاصله‌ای کمتر از 70 کیلومتر انجام نگیرد.

شهردار قمصر کاشان در ادامه متذکر شد: اولین همایش بررسی توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری کاشان با حضور بیش از 30 نفر از جامعه مهندسین شهرساز کشور، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، شهرداران منطقه کاشان و پیشکسوتان میراث فرهنگی شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول