اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری امپراطور گردشگری ایران است

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: جاذبه‌های بکر، طبیعی و قومیتی چهارمحال و بختیاری موجب شده است تا این استان تبدیل به امپراطوری گردشگری و طبیعی ایران شود.

چهارمحال و بختیاری امپراطور گردشگری ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر صادقی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: ناشناخته بودن استان چهارمحال و بختیاری برای گردشگران مهم‎ترین مشکل در مسیر توسعه گردشگری این استان است.

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم این استان گوهرخیز را به کشور معرفی کنیم، گفت: این استان 11 درصد منابع آب شیرین کشو را دارا است، دارا بودن بیش از 11 میلیارد متر مکعب آب شرب و وجود ظرفیت‎های اکوتوریسم زیاد از جمله ظرفیت‌های این استان به‌شمار می‎رود.

صادقی افزود: استان چهارمحال و بختیاری تمام این ظرفیت‎ها را دارد اما متاسفانه هنوز به دلیل عدم آگاهی برخی نام ما را با دیگر استان‎ها اشتباه می‎گیرند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اینکه جاذبه‌های بکر، طبیعی و قومیتی از دیگر ظرفیت‌های استان است، بیان داشت: این استان در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی محلی، گیاهان دارویی و کوچ عشایر دارای ظرفیت‌های خوبی است که این ظرفیت‌ها این استان را تبدیل به امپراطوری گردشگری و طبیعی ایران کرده است.

وی افزود: صنعت توریسم صنعتی سودده و مهم در جهان امروز تلقی می‎شود اما متاسفانه در ایران نتوانسته‎ایم آن گونه که شایسته است از این صنعت استفاده‏های لازم را ببریم.

حیدری با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت‌گردی این استان ناشناخته مانده است، گفت: مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند و از این نعمت بزرگ الهی که خداوند متعال در اختیار آنها نهاده، به نحو احسن استفاده کنند و این را یک فرصت برای پیشرفت خود و استان بدانند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول