اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:

مسیر بیت امام(ره) تا مسجد سلماسی محور گردشگری در قم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: مسیر منزل امام(ره) تا مسجد سلماسی که محل تدریس ایشان بود، با تصویب شورای سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان محور گردشگری در استان شناخته شد.

مسیر بیت امام(ره) تا مسجد سلماسی محور گردشگری در قم است

علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ساماندهی و احیای مجموعه تاریخی فرهنگی بیت امام (ره) گفت: بیت امام خمینی(ره) با گذشت 30 سال بعد از انقلاب اسلامی، همچنان مورد توجه زائران داخلی و خارجی است.

وی افزود: استان قم با وجود ظرفیت‌های بسیار در زمینه گردشگری توانسته در جذب زائران خارجی عملکرد خوبی داشته باشد.

ارجمندی خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، بیت حضرت امام(ره) از دو سال گذشته با تملک 9 باب منزل در پشت منزل امام (ره) و یک باب منزل که روبه‌روی بیت قرار داشت، به منظور کاربری موزه انقلاب با فضایی بالغ بر هزار و 600 متر آزادسازی شده است.

وی ادامه داد: مسیر منزل امام(ره) تا مسجد سلماسی که محل تدریس ایشان بود، با تصویب شورای سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان محور گردشگری در استان شناخته شد تا یاد و خاطره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در راه تدریس فقه و فلسفه زنده نگاه داشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه اعتبارات آن در سال گذشته جذب شده است اظهار داشت: مطالعات فاز یک و دو این طرح به پایان رسیده و عملیات اجرایی آن نیز از اوایل خرداد ماه آغاز خواهد شد.

ارجمندی تصریح کرد: هزینه احداث این طرح بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان بوده و با توجه به تملک‌های انجام شده، اجرای این طرح 5 میلیارد تومان هزینه داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان قم وجود بیت امام(ره) در استان قم را یکی از شاخصه‌های مهم گردشگری دانست و اذعان داشت: ایجاد موزه انقلاب در کنار بیت حضرت امام و نزدیکی بیت برخی مراجع به خانه ایشان، این محور و مکان را جزو شاخصه‌های تاریخی و فرهنگی برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار داده است.

وی گفت: این موزه در دو طبقه زیر زمین و یک طبقه روی زمین به سبک معماری سنتی و به صورت حیاط مرکزی ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول