به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیفالله فرزانه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد تبلیغاتی فیلمهای صنعتی اظهار داشت: این فیلمها به معرفی محصولات میپردازد و گاهی هم آموزشی است.
وی گفت: تاثیر تولید فیلمهای صنعتی که به معرفی یک صنعت، صنعتگر و یا محصول میپردازد در واقع گام موثری در جهت اطلاعرسانی و فرهنگسازی برمیدارد، این موضوع به خصوص در صنعت گردشگردی نمود بیشتری پیدا میکند.
این مسئول ادامه داد: وقتی یک اثر تولید میشود و به نمایش در میآید، به نقد و بررسی گذاشته شده و مورد تجزیه و تحلیل اهل فن قرار میگیرد کمبودها، نقاط قوت و ضعف و مکملهایی که میتواند ظرفیتها و پتانسیلهای موجود را تقویت کند، را مشخص میکند.
فرزانه با بیان اینکه تولید یک اثر مستند که واقعگرایانه به موضوع نگاه میکند بهتر میتواند گویای چالشها و مشکلات جامعه آماری موضوع مورد نظر باشد و موانع را بدون تعارف به رخ بکشد، اظهار داشت: سینما به عنوان هنر هفتم یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی با دنیای روز است و طبیعی است که ارتباط این هنر که امروزه به عنوان یک صنعت مهم در دنیا مطرح است با بخشهای علمی و پژوهشی کشور در قالب جشنوارههای فیلمهای صنعتی ارتباط فعالان این حوزه را با بخشهای علمی و پژوهشی کشور نزدیکتر میکند.
به گفت وی، مصداق آن هم در جشنواره فرش ایرانی اتفاق افتاد و بهترین کارگردانان ایرانی درباره یک تولید فاخر ملی مستندهای بینظیری را ساختند که با معرفی فرش ایرانی به کمک صنعت فرش صنعتگران کشور آمدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری مازندران ادامه داد: وقتی از گردشگری صحبت میکنیم دایره شمول محصولات گردشگری آنقدر وسیع است که میتواند سوژههای متفاوت را در اختیار مستندسازان قرار دهد.
وی بیان داشت: این جشنواره میتواند مخاطب خاص و یا عام داشته باشد و از طرف دیگر، جشنوارههایی از این دست و توسعه آن در حد منطقهای و بینالمللی که محل نمایش فیلمهای مستند است نیز میتواند ضمن معرفی ظرفیتها و تواناییهای کشور، خود به تنهایی فرصتی برای جذب هنرمندان، مستندسازان، عکاسان و فعالان حوزه سینما باشد و گردشگری کشور را رونق دهد.
انتهایپیام/ع10/چ3000