اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گردشگری باشت:

توسعه گردشگری باشت بدون مهمانسرا و پارک تفریحی ممکن نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: توسعه گردشگری باشت بدون مهمانسرا و پارک تفریحی ممکن نیست که مسئولان باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

توسعه گردشگری باشت بدون مهمانسرا و پارک تفریحی ممکن نیست

رحیم خردمند‌ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در باشت گفت: شهرستان باشت دو قطب مهم برای پیشرفت و توسعه یکی در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگری در بخش کشاورزی دارد.

خردمند عنوان کرد: در بحث میراث فرهنگی حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی و همچنین جلوگیری از تخریب این آثار و مقابله با قاچاقچیان اشیای عتیقه و حفاری‌های غیر مجاز که در سطح منطقه می‌شود، توسط نیرو‌های یگان حفاظت صورت می‌گیرد.

وی ابراز داشت: مشکل ما کمبود نیروی انسانی است که در این میان نه کارشناس حقوقی و نه نیروی مالی و اداری و حتی یک تایپیست هم در اداره ما وجود ندارد.

خردمند به بخش صنایع دستی باشت اشاره و بیان کرد: در مرکز آموزش صنایع دستی این شهرستان از سال 88 تاکنون به طور مرتب اقدام به برگزاری کلاس‌هایی در قالب گلیم‌بافی، منبت‌کاری، طراحی سنتی و سفال‌گری می‌‌کنیم.

وی افزود: در بخش بوستان کلاس در رشته سیاه چادربافی و در روستای سرآبیز و آبدهگاه رشته گلیم‌بافی را داریم.

خردمند گفت: از همه کسانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و در پایان دوره به  هنرجویانی که موفق هستند کارت مهارت و شناسایی در رشته مربوطه داده می‌شود.

این مسئول همچنین گفت: از مزایای این کارت معرفی به تامین اجتماعی جهت استفاده از کانون بیمه شاغلان صنایع دستی و همچنین دریافت تسهیلات بانکی صاحبان رشته‌های صنایع دستی است.

خردمند به موضوع گردشگری باشت اشاره و عنوان کرد: شهر باشت شهر گردش‌پذیری است و  از اماکن زیادی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به گردنه زیبای شلال‌دان اشاره کرد که در دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان به عنوان یکی از 10 منطقه نمونه گردشگری در این استان انتخاب شد.

رئیس اداره گردشگری باشت بیان داشت: از کار‌هایی که در این منطقه و در زمینه گردشگری انجام شده حفر چاه آهکی در شلال‌دان و لوله‌گذاری از محل چاه تا محل اردوگاه تفریحی، احداث دو باب سرویس بهداشتی، احداث سکوی آب‌خوری و احداث سکوی نشیمن است که در آینده نزدیک قرار بر این است که آلاچیق‌هایی روی این سکو‌ها نصب شود.

خردمند اشاره‌ای به مشکلات این منطقه زیبا کرد و گفت: مشکل اساسی که در شلال‌دان وجود دارد نبود نگهبان برای نگهداری از تاسیسات گردشگری است.

خردمند گفت: از سال 88 تاکنون 60 اثر تاریخی و باستانی در این شهرستان به ثبت رسیده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دوگور ‌و دوپا، پل تاریخی بریم، اشکفت شاه پیچ‌آب و .....اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات کلی که در مناطق تفریحی این شهرستان وجود دارد نبود امکانات رفاهی از قبیل، نبود هتل اقامتگاه و روشنایی، سطل زباله و سرویس‌های بهداشتی است.

این مسئول همچنین به عدم وجود تابلو‌های بیلبورد ثابت در مسیر‌های اصلی جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری و نبود مهمان‌سرا و پارک تفریحی در سطح شهرستان باشت اشاره کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول