اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان در دیدار هیئت رسانه‌ای رومانی:

خونگرمی مردم ایران بیشتر از جاذبه‌های گردشگری جلب توجه می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: به دلیل تبلیغات دروغین رسانه‌های بیگانه، هنگامی که مهمانان خارجی به ایران وارد می‌شوند خونگرمی مردم ایران بیشتر از جاذبه‌های گردشگری آن برایشان جالب و شگفت‌انگیز است.

خونگرمی مردم ایران بیشتر از جاذبه‌های گردشگری جلب توجه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در دیدار با هیئت رسانه‌ای رومانی در تالار تاریخی اشرف استانداری اظهار داشت: ایران دارای فرهنگ بسیار غنی است، بنابراین موضوع مهمی است که مهمانان خارجی سفیر فرهنگی کشور ایران باشند و فرهنگ و تاریخ ایران را بدون تغافل و فارغ از تبلیغات دروغین به جهانیان معرفی کنند.

وی ادامه داد: صرف ‌نظر از جاذبه‌های طبیعی اصفهان و زیبایی‌های تاریخی بیش از هر چیز پشتوانه فکری و فرهنگی کشور ما مهم است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه کشور ایران بیش از 2 هزار سال سابقه تاریخی دارد، تاکید کرد: اصفهان در دوره‌‌های تاریخی سلجوقیه، صفوی و آل‌بویه، پایتخت سیاسی و اسلامی بوده است که این دوره‌ها جزو دوره‌های‌ درخشان تمدن ایران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: حوزه سیاسی ما به ویژه در عصر صفوی، فرهنگ و تمدن درخشانی را شکل داد چرا که به عقیده صفویان پشتوانه فکری، فلسفی، فرهنگی و اصول مورد نیاز ایجاد یک تمدن غنی و نظام سیاسی پابرجا بوده است.

وی افزود: در دوره صفوی تمام عناصر مادی و معنوی تمدن مانند ادبیات، فرهنگ، فلسفه و فقه را می‌توان یافت و فلسفه صدرایی که در دوره صفویه شکل گرفت در زمان خود بر روی جریان فلسفی تمام دنیا اثر گذاشت.

 

*‌ تمام ارکان سیاسی و فرهنگی کشور ایران ملهم از دین است

استاندار اصفهان با بیان اینکه اندیشه دینی را در تمام ارکان کشور ایران می‌توان یافت، تاکید کرد: جشن‌ها، پوشش مردم ایران، حوزه قدرت سیاسی و حتی فضای میراثی کشور ما ملهم از اندیشه دینی است و اشاره به وحدانیت خدا دارد به گونه‌ای که نماد وحدانیت خدا را در ساختمان‌های تاریخی اصفهان به خوبی می‌توان یافت.

 

*‌ اصل عدالت‌طلبی در سیستم سیاسی ایران محسوس است

وی اضافه کرد: مذهب ما سرمایه عدالت استوار است و این عدالت در زندگی خصوصی ایرانیان تا مباحث کلان نظام را شامل می‌شود.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه اندیشه عدالت‌طلبی بسیار به فلسفه ارسطویی نزدیک است، گفت: خونگرمی مردم ایران تحت‌ تاثیر همین قضیه است و هم‌زیستی با سایر اقوام و ادیان در کشور ایران و به ویژه اصفهان ریشه در عدالت دارد. 

وی ادامه داد: اصل عدالت‌طلبی در سیاست خارجی ایران بسیار محسوس است و ایستادگی در برابر استکبار و دفاع از مظلومان ناشی از همین موضوع است، چیزی که دشمنان کشور ما سعی می‌کنند آن را به صورت جنگ‌طلبی‌ در دنیا جلوه دهند.

استاندار اصفهان با اظهار تأسف از تبلیغات زیادی که علیه ایران می‌شود، تصریح کرد: بهتر است به جای اینکه به لایه بیرونی سیاست خارجی ایران نگاه شود هسته مرکزی که آن که شامل اعتقاداتی مانند روحیه عدالت‌خواهی، صلح‌طلبی و دفاع از حقوق بشر و ارزش‌های اصیل است مورد مطالعه قرار گیرد و امیدواریم در سایه تعامل‌های فرهنگی و غیر فرهنگی با دیگر کشورها در این زمینه موفق باشیم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول