اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

گردشگری صنعتی در استان مرکزی توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: وجود تاسیسات صنعتی فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری صنعتی در استان است.

گردشگری صنعتی در استان مرکزی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، مجتبی رضوانی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های استاندارد فرهنگی و عمرانی در حوزه گردشگری استان مرکزی از اولویت‌های مهم در تقویت این حوزه به شمار می‌آید.

وی افزود: گردشگری از بخش‌های مهم و اولویت‌دار در اشتغال‌زایی، ایجاد درآمد و فراهم‌ ساختن فضای نشاط است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گردشگری با تقویت زیرساخت‌ها و مدیریت شهری مرتبط است گفت: دولت نهم و دهم رویکردی زیربنایی به صنعت گردشگری دارد و تصویب مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری از آن جمله است.

رضوانی تخصیص ردیف اعتباری خاص برای مصوبات سفرهای استانی در حوزه گردشگری را از دیگر اقدامات حائز اهمیت دولت نهم و دهم در این حوزه و توسعه آن عنوان‌ کرد.

وی اضافه ‌کرد: این استان به دلیل قرار گرفتن در دو مسیر اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و همچنین بهره‌مندی از تنوع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و معنوی از فرصت بی‌نظیری برای توسعه گردشگری برخوردار است.

رضوانی همچنین از تهیه طرح مرمت و احیای مسجد جامع ساوه خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال در سال 91 انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: معاونت میراث فرهنگی امسال 2 میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های مرمتی و حفاظتی به شهرستان ساوه اختصاص داده است که طرح مرمت‌های اضطراری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به منظور حفظ بناها و اماکن تاریخی ساوه تهیه و انجام خواهد شد.

به گفته وی مسجد جامع ساوه از نخستین مساجدی است که در ایران و شهر ساوه ساخته شده؛ این مسجد به طور کامل از خشت و گل ساخته‌ شده و در نوع خود بی‌نظیر است.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول