اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله معلمی:

حضرت فاطمه (س) الگوی کرامت انسانی زنان است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری از حضرت فاطمه (س) به عنوان الگوی کرامات انسانی زنان یاد کرد.

حضرت فاطمه (س) الگوی کرامت انسانی زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، آیت‌الله علی معلمی صبح امروز در جلسه نمایندگان بانوان ادارات شهرستان قائمشهر که در دفتر امام جمعه قائمشهر برگزار شد، اظهار داشت: در زمانی که شرایط جامعه عربستان بر جهل و بیداد علیه دختران عرب استوار بود و داشتن دختر ننگ خاندان عرب محسوب می‌شد، حکمت و درایت خدای رحمان بر تولد یگانه فرزند پیامبر پیام و هدفی داشت که به تکامل جامعه انسانی توسط زنان مفهوم بخشید.

وی کمال، قوام، دوام و رشد جامعه انسانی را در سایه خلقت زن و مرد دانست و خاطرنشان کرد: زن و مرد مکمل یکدیگرند که اگر حضور یکی منهای دیگری اتفاق می‌افتاد خلقت انسان ناقص بود.

امام جمعه قائمشهر، کوثر را سرچشمه جوشان خیرات و همه خوبی‌های عالم ذکر کرد و افزود: خداوند انحطاط جامعه انسانی روزگار قبل بعثت پیامبر را با تولد بانوی دو عالم پایان داد.

معلمی ادامه داد: ظهور اسلام به زن کرامت داد تا جایگاه واقعی خود را بشناسد، با وجود تبلیغات سوء بدخواهان که شرایط را عوض کرده بودند امام خمینی (ره) بار دیگر با تجدید حیات اسلام عزت نفس زنان را در جامعه اسلامی به آنان برگرداند.

این مسئول تاکید کرد: زن کرامت بالایی دارد که بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) الگوی اوست.

رئیس کمیسیون بانوان فرمانداری قائمشهر نیز در ادامه با تاکید بر توجه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران متذکر شد: باید شرایطی فراهم شود تا همسران شهدا بدون دغدغه به ورزش بپردازند و از امکانات ورزشی مناسب بهره‌مند شوند.

نوابه درویش‌متولی اذعان داشت: یادمان نرود گرچه جنگ تمام شده، هنوز کوچه پس کوچه‌های شهرمان بوی شهدا می‌دهد و خانه‌هایی که همسران جانبازان و ایثارگران پا به پای همسران دردمندشان در حال سوختن هستند، مسئولان توجه ویژه‌ای به یادگاران جنگ داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول