اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س):

حضرت فاطمه(س) شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) بوده و بر همگان فرض است که از وی الگو بگیرند.

حضرت فاطمه(س) شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) است

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: قرآن این بانوی بزرگوار را به عنوان برگزیده همه زنان عالم معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) دارای ابعاد مختلفی است گفت: این ابعاد نشانگر شخصیت یک زن برگزیده‌ای است که خداوند وی را به همه جهانیان معرفی کرده تا الگویی برای انسان‌های خوب و والا باشد.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) خاطر نشان کرد: با وجود حضرت فاطمه(س) این حس در نیمی از پیکره جامعه وجود دارد که از جنس خودشان الگویی هم‌جنس و همانند دارند که می‌توانند با تمسک به مسیر و راه وی الگوگیری کرده و زندگی متعالی را برای خود ترسیم کنند.

وی با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) شبیه‌ترین انسان‌ها از نظر خلق به پیامبر اکرم(ص) است و از آنجایی که قرآن رسول خدا(ص) را به عنوان اسوه حسنه و الگوی برترین معرفی می‌کند، بنابراین باید به این بانوی بزرگوار به عنوان شبیه‌ترین انسان‌ها به رسول خدا(س) متمسک شویم.

ظهیری خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) دست‌آموز و پرورش یافته مکتب نبوی بوده و وجود امام علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) سبب شده تا این بانوی بزرگوار از زلال وحی بهره‌ بجوید.

وی با بیان اینکه مصحف حضرت زهرا(س) از پیام‌های جبرئیل بر حضرت زهرا(س) جمع‌آوری شده است عنوان داشت: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) جبرئیل بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شد و پیام‌های آسمانی را برای او می‌آورد که به عنوان مصحف فاطمه مرضیه(س) نزد امام زمان(عج) به یادگار مانده است.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) خطبه‌های حضرت زهرا(س) را گویای ابعاد علمی و وجودی حضرت ذکر کرد و افزود: اکنون خطبه‌های این بانوی بزرگوار ثبت و ضبط شده و همه نام‌آوران از آن به عنوان یادگارهای علمی گران مایه یاد می‌کنند.

وی با اشاره به فرهنگ فاطمی گفت: فرهنگ فاطمی به معنای شناخت حضرت زهرا(س) و الگوگیری از ایشان است و روایات مختلفی داریم که اگر کسی بخواهد قدر و اندازه خود را بالا ببرد باید فاطمه(س) را بشناسد.

ظهیری یادآور شد: فرهنگ فاطمی در زمان حکومت مهدی و ظهور حجة بن الحسن(عج) به صورت کامل تحقق پیدا می‌کند.

وی عنوان داشت: فرهنگ فاطمی در اخلاق، سیره و منش زندگی، علم و اخلاق، نوآوری و ساده‌زیستی و همسرداری برای همه انسان‌ها دارای پیام بوده، بنابراین باید در نشست‌ها و گفتمان‌ها جست‌وجو کرده و گام‌هایی به سوی آن حضرت برداریم.

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) یادآور شد: حضرت زهرا(س) الگوی برتری بوده که همواره جلوتر از زمان و مکان است، بنابراین ما باید در همه عصرها برنامه‌ریزی و تلاش کنیم تا با برداشتن گامی خود را به ایشان نزدیک‌تر کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول