اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهمیرزاد:

مقام علمی حضرت فاطمه(س) درک ‏شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهمیرزاد گفت: مقام علمی حضرت فاطمه‌زهرا(س) را باید با نگاه به خطبه فدکیه درک کرد.

مقام علمی حضرت فاطمه(س) درک ‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهمیرزاد، حجت‏الاسلام محمدجواد روشن‏بین در جمع هیئت جوانان عاشورایی بسیج حضرت ولی‏عصر(عج) شهمیرزاد گفت: سیره حضرت فاطمه(س) الگوی عملی زندگی همه مردم برای کسب سعادتمندی است.

این روحانی افزود: نحوه زندگی حضرت صدیقه‌طاهره(س) سرلوحه همه مردم خصوصاً بسیجیان است.

وی در بیان عظمت حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: فاطمه در نزد مسلمانان برترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار بوده و سرور زنان جهان است، اما بالاترین ارزش آن حضرت در دفاع حقیقی و ایمانی از ولایت امام علی(ع) نمایان شد.

امام جمعه موقت شهمیرزاد تصریح کرد: "زهرا" به معنای درخشنده است و از امام صادق(ع) روایت شده که چون دخت پیامبر در محرابش می‏ایستاد و مشغول عبادت می‏شد، نورش برای اهل آسمان می‏درخشید، همان طور که نور ستارگان برای اهل زمین می‏درخشد.

روشن‏بین بیان داشت: سراسر زندگانی صدیقه‌طاهره مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی بوده و عصمت و مصونیت فاطمه نه تنها از گناه و لغزش بلکه در امور لهو و خطا نیز نمایان است.

وی افزود: عصمت فاطمه از لحاظ کیفیت و ادله اثبات همانند عصمت سایر ائمه و پیامبران است.

امام جمعه موقت شهمیرزاد خاطرنشان کرد: اگر چه حضرت زهرا در نزد شیعیان امام نیست، اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیرالمؤمنین(ع) و دارای منزلتی عظیم‏تر از سایر ائمه طاهرین است.

وی در پایان گفت: مقام علمی حضرت فاطمه‌زهرا(س) با نگاه به خطبه فدکیه درک می‏شود، چرا که آن حضرت، استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری می‏کند و معرفت و بینش خود را نسبت به رسول اکرم(ص) آشکار می‏سازد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول