اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

جوانان با سیره حضرت فاطمه (س) آشنا شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: جوانان باید بیش از بیش با سیره حضرت فاطمه (س) آشنایی پیدا کنند.

جوانان با سیره حضرت فاطمه (س) آشنا شوند

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میاندوآب با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روزهای آخر ایام فاطمیه قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: حضرت فاطمه دخت مکرم حضرت محمد (ص) فردی نام آشنا برای همه بانوان فرهیخته، قهرمان و انقلابی است.

وی با بیان اینکه باید برای شناخت عمیق این بانوی گرامی گام‌های بلندی برداشته شود، گفت: هر چقدر از ایشان، منش و سیره وی اطلاعات داشته باشیم همچنان دانسته‌های ما مانند قطره‌ای در یک دریای خروشان و مواج است بر این اساس باید برای شناخت کامل وی اقدامات اساسی انجام گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مبلغان دینی، روحانیان و اساتید دانشگاهی برای شناخت و معرفی ایشان به اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان مسئولیت خطیری بر عهده دارند بر این اساس باید وی را به عنوان یک الگوی کامل و همه‌جانبه به دختران و پسران جوان  معرفی می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: باید سراسر جهان را با این شخصیت برجسته آشنا کنیم زیرا دین مبین اسلام و انسان‌های پاکدامن و فرهیخته ظهور یافته در این دین فقط به جهان اسلام منحصر نشده‌اند بلکه همه جهانیان در گوشه گوشه دنیا باید با ابعاد وجودی و شاکله زندگی خاندان عصمت و طهارت به ویژه حضرت فاطمه (س) آشنا شوند چه بسا که در زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها تحولی شگرف و عمیق ایجاد شود.

قهرمانی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) مصداق بارز "انا اعطیناک کوثر" هستند خاطرنشان کرد: در عصر ظهور دین مبین اسلام اعراب جاهلی با زبان و کلام خود حضرت محمد (ص) را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند؛ پس این سوره گرانقدر در شان حضرت فاطمه (س) به عنوان سکینه‌ای بر قلب نبی ‌اکرم (ص) از سوی خداوند متعال نازل شد.

امام جمعه میاندوآب اظهار داشت: حضرت محمد (ص) از فرزند گرامی خود به عنوان ریحانه بهشتی یاد کرده است پس این مطلب نشانگر شخصیت والا، عرفانی و آزادمنشی حضرت فاطمه (س) است لذا باید بیش از بیش پیرامون شخصیت، زندگی و فعالیت‌های ایشان تحقیق و تدبر انجام گیرد.

 انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول