اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

حضرت فاطمه ‌الزهرا (س) متعلق به همه بشریت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: حضرت فاطمه الزهرا متعلق به تمام ابنای بشر در جهان است.

حضرت فاطمه ‌الزهرا (س) متعلق به همه بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری عصر دوشنبه در آیین تجلیل از شهروند برگزیده که در سالن کنفرانس فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد ضمن اینکه قرار گرفتن در ایام وفات حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت، اظهار داشت: منش و سلوک این بانوی بزرگوار برای همه جهانیان اعم از مردان و زنان قابل الگوبرداری است.

وی با بیان اینکه باید اولیای الهی و ذریه پاک آنها سرمشق مردم قرار بگیرند، تصریح کرد: دخت گرامی حضرت محمد (ص) به معنای واقعی کلمه یک انسان کامل و شخصیت وارسته بودند از این رو با وجودی که قرن‌ها از تاریخ رحلت ایشان می‌گذرد ولی همچنان نام و یاد این بانوی فرهیخته در قلوب جهانیان به ویژه شیعیان زنده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از انسان‌های پاک، درستکار و رستگار از ذریه حضرت فاطمه (س) قلمداد می‌شوند به طوریکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و مقام معظم رهبری از نسل سادات محسوب می‌شوند و به مدد اتصال خود به این منشأ خیر و برکات، در کشورمان سرچشمه بسیاری از تحول‌ها بودند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه الزهرا (س) نماد بارز "خیر کثیر" هستند، بیان کرد: ایشان در طول عمر کوتاه ولی پرثمر خود به سه مسئله یعنی کتاب خدا، پیامبر اکرم (ص) و انفاق اهمیت خاصی قائل بودند از این رو مسلمانان برای اینکه از پیروان راستین این بانوی گرامی باشند باید در راستای تلاوت قرآن کریم، قرائت ادعیه زیارت حضرت محمد (ص) گام بردارند و از افراد انفاق‌کننده باشند.

فخری ادامه داد: دو قول مختلف درباره تاریخ رحلت فرمودن دخت مکرم پیامبر اسلام وجود دارد که مسلمانان در فاصله بین این دو تاریخ به برپایی مراسم‌ سوگواری در راستای گرامیداشت مقام شامخ حضرت فاطمه (س) گام برمی‌دارند به طوریکه از این ایام باید برای انتقال ارزش‌های دینی به جوانان استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: ایشان حلقه اتصال بین امامت و نبوت هستند چراکه 11 امام معصوم به واسطه ایشان به مقام بلند امامت دست یافته‌اند پس این بانوی بزرگوار به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند جهان اسلام شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول