اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

حضرت فاطمه(س) اسوه دفاع از ولایت و امامت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: حضرت فاطمه(س) الگو و اسوه‌ کامل پیروی و دفاع از ولایت و امامت بوده و بهره‌گیری از سیره عملی ایشان راه مستقیمی برای خوشبختی انسان است.

حضرت فاطمه(س) اسوه دفاع از ولایت و امامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری، کمک به دیگران و توسل به دامن حق و قرآن کتاب خدا اظهار کرد: مؤمنان و پرهیزکاران در هنگام تلاوت قرآن و رسیدن به آیه‌ای از قرآن که مایه تشویق و امیدواری ورود به بهشت است، مشتاقانه آن آیات را تلاوت می‌کنند.

* تقویت شناخت امامت برای عموم مردم لازم و ضروری است

امام جمعه گچساران با اشاره به موضوع امامت و ولایت ابراز داشت: بسیاری از اموری که به عنوان اهداف بعثت پیامبر بزرگ بشریت حضرت محمد(ص) به عنوان اهداف بعثت همه پیامبران با فلسفه وجود پیامبران مطرح می‌شود، در مورد امامان نیز صادق است.

موسوی با تشریح فلسفه امامت از دیدگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی تصریح کرد: تقویت شناخت عقلی به وسیله بیان نقلی ائمه و پیشوایان یکی از دلایل لزوم امامت و ولایت است.

وی ادامه داد: انسان با کمک نیروی عقل و منطق خود بسیاری از حقایق در اصول و فروع دین را درک می‌کند اما گاهی در اعماق دل خود دچار تزلزل و وسوسه‌هایی می‌شود.

این مقام مذهبی و علمی گچساران با تأکید بر بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در انجام امور بیان داشت: تزلزل و وسوسه با بیان نقلی ائمه و پیشوایان دینی از بین رفته و انسان را در انتخاب تصمیم صحیح کمک می‌کند.

موسوی خاطرنشان کرد: گاهی انسان از انجام دادن کاری که ممکن است بر خلاف رضای خداوند باشد، می‌ترسد و به بیان دیدگاه ائمه اطهار(ع) رجوع می‌کند.

امام جمعه گچساران با تشریح فلسفه وجودی امامت در قرآن افزود: فلسفه وجود امامت در قرآن به صورت کامل و در سه عنوان خلاصه شده است.

موسوی تعلیم، تربیت و قیام به قسم را مهم‌ترین فلسفه وجودی امامت از دیدگاه قرآن عنوان کرد و ابراز داشت: فلسفه وجود امامت که در قرآن مطرح شده است اهداف پیامبران و بعد از آن ائمه اطهار(ع) است.

* انتخابات هلال احمر با انتخاب افراد اندیشمند و صاحب‌نظر همراه باشد

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به انتخابات مجمع هلال احمر گچساران بیان داشت: این انتخابات در 22 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در گچساران برگزار می‌شود.

موسوی در ادامه گفت: در گچساران افزون بر 20 هزار نفر عضو هلال احمر این شهرستان هستند که انتظار می‌رود با حضوری پرشور در انتخابات شرکت کرده و افراد دارای افق دید وسیع، صاحب‌نظر و اندیشمند را برای مجمع هلال احمر گچساران انتخاب کنند.

وی با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) و ایام فاطمیه و با بیان روایاتی از وجود بزرگ و تأثیرگذار این بانوی بزرگ اسلام در دفاع از ولایت و امامت، عنوان داشت: بر اساس احادیث و روایات تسبیح حضرت فاطمه(س) به عنوان مصداق ذکر کثیر نامیده می‌شود.

موسوی شعر شاعران در دفاع از حق مظلوم و عمل صالح را نیز مصداق ذکر کثیر نامید و با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) یادآور شد: هر کسی بعد از انجام نماز تسبیح حضرت فاطمه(س) را بیان کند مصداق ذکر کثیر را انجام داده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول