اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرمشهر:

شهادت حضرت فاطمه (س) از نکات تاریک صدر اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرمشهر گفت: ارتکاب اعمال شنیع در حق حضرت فاطمه (س) و به شهادت رساندن ایشان از نکات تاریک تاریخ صدر اسلام است.

شهادت حضرت فاطمه (س) از نکات تاریک صدر اسلام است

حجت‎الاسلام سید عبدالنبی موسوی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر درباره سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: هنگامی که به مطالعه بعد انسانی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) می‎پردازیم، به این نکته پی خواهیم برد که اکثر قریب به اتفاق فضائلی که از آن حضرت می‎شناسیم مربوط به شخصیت ایشان است و هیچ ارتباطی با دختر پیامبر یا همسر امیرالمومنین و یا مادر دو امام بودن ندارد.

وی افزود: این ویژگی‎ها و فضائل همگی مربوط به شخصیت و لیاقت‎های ذاتی ایشان است که با وجود سن کم، رفتارهای بزرگوارانه‎ای از خود بروز می‎دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در همه ویژگی‎ها سرآمد بود، گفت: ایشان حتی در زمینه علمی نیز سرآمد بود و اگر بخواهیم علم آن حضرت را مورد بررسی قرار دهیم باید به صورت جداگانه و بدون تأثیر پذیرفتن از جایگاه ایشان به عنوان دخت پیامبر (ص) و همسر امام علی (ع) این کار را انجام دهیم.

موسوی خاطر نشان کرد: در مطالعه خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) و مقایسه آن با خطبه‎های نهج‎البلاغه امیرالمومنین (ع) می‎بینیم که این خطبه به طور کلی حاوی مطالب عمیقی است که به انحرافات جامعه انسانی آن روز می‎پردازد.

وی ادامه داد: هنگامی که به عمق خطبه فدکیه پی ببریم مشاهده می‎کنیم که در این خطبه بحث فدک بهانه است و حضرت در آن به بیان معانی بلند توحیدی در دین اسلام و قرآن کریم می‎پردازد که کم‌تر کسی از این معانی بهره می‎برد و همه افراد قادر نیستند که به عمق آن راه یابند.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به شواهد و مدارک موجود در خصوص شهادت آن حضرت تصریح کرد: در خصوص شهات حضرت زهرا (س) شواهد و مدارک زیادی هست که نشان می‎دهد بعد از پیامبر اکرم(ص) آسیب‎های بدنی بسیاری از جانب غاصبین خلافت به ایشان وارد شده ‎است به گونه‎ای که این آسیب‎ها از سوی پیامبر (ص) نیز پیش‎بینی شده بود و جای هیچ انکاری در این زمینه وجود ندارد.

موسوی افزود: اگر این شواهد انکار می‎شوند به این دلیل است که منکران چاره‎ای جز توجیه اعمال زشت و شنیع خود ندارند زیرا آن اعمالی را که نباید انجام می‎دادند در حق آن حضرت مرتکب شده و دستشان را به روی جانشین پیامبر دراز کردند که باعث شد یکی از نکات تاریک در تاریخ صدر اسلام رقم بخورد.

وی در پایان با بیان اینکه ما همواره باید رفتارها و منش فاطمه زهرا(س) را در خود نهادینه کنیم، گفت: امیدوارم که همه ما آن حضرت را به عنوان الگوی خود در زندگی برگزیده و از آثار به جا مانده از ایشان به عنوان چراغ راه خود بهره ببریم.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول