اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی:

پارک‌های توحید و دولت بیرجند صاحب ایستگاه مطالعه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: پارک‌های توحید و دولت شهرستان بیرجند صاحب ایستگاه مطالعه می‌شوند.

پارک‌های توحید و دولت بیرجند صاحب ایستگاه مطالعه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی، محمد قریب در نخستین جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان بیرجند در سال 91 که به منظور راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه و نحوه اجرای ماده 3 (اهداف خرد) سند نهضت مطالعه مفید برگزار شد، اظهار داشت: کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید مکمل اهداف انجمن کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی افزود: سند نهضت مطالعه مفید بنا به پیشنهادات شورای فرهنگ عمومی و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تنظیم و پس از تأیید شورای انقلاب فرهنگی توسط ریاست جمهور ابلاغ شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی به طرح‌های 28 گانه سند نهضت مطالعه مفید اشاره کرد و ادامه داد: در این سند برنامه‌هایی برای تمامی دستگاه‌ها از جمله دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما و کانون پرورش فکری کودکان پیش‌بینی شده است.

قریب افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان 8 متر به ازای هر 100 نفر، فراهم آمدن چهار جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه‌های عمومی و عضویت 35 درصد جمعیت کشور در کتابخانه‌های عمومی را از اهداف نهضت مطالعه مفید دانست.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم گامی مؤثر در تحقق سند نهضت مطالعه مفید در شهرستان‌ها برداشته شود باید موقعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان در سند دیده و ساختارهای جغرافیایی و اجتماعی هر شهرستان مدنظر مسئولان امر قرار گیرد.

فرماندار بیرجند نیز در این جلسه از مطالعه مفید به‌عنوان مطالعه‌ای که منجر به نتیجه شود یاد کرد و با بیان اینکه تا زمانی که دید افراد نسبت به کتاب به عنوان کالای سرمایه‌ای باشد در ترویج فرهنگ مطالعه موفقیتی حاصل نمی‌شود.

محمدعلی قاسم‌زاده نداف تصریح کرد: کتاب را باید به‌عنوان یک کالای مصرفی در نظر گرفت و بخشی از هزینه‌ها صرف شارژ مستمر منابع کتابخانه‌ای در استان شود.

وی با بیان اینکه برخی مواقع با هزینه اندک می‌توان فضاهای مطالعاتی ایجاد کرد، یادآور شد: به این منظور ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مناطق پر رفت و آمد شهری در دستور کار قرار گرفته است که در مرحله نخست پارک توحید در بلوار مدرس و پارک دولت در بلوار شعبانیه به این امر اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به تغییرات ساختاری ایجاد شده در بعد نیروی انسانی در آموزش و پرورش، از حذف کتابدار از سیستم آموزشی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: کتابخانه‌های مدارس به شورای دانش‌آموزی سپرده شده است.

محمد زمانی از تجهیز تمامی مدارس ابتدایی به کتابخانه‌های کلاسی خبر داد و گفت: در این طرح در هر کلاس کتابخانه‌ای حدود 30 تا 40 جلد کتاب پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول