اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان خبر داد

اجرای طرح نهضت مطالعه کتاب مفید در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اجرای طرح نهضت مطالعه کتاب مفید در استان خبر داد.

اجرای طرح نهضت مطالعه کتاب مفید در کردستان

قباد میمنت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به برنامه‌های کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال‌جاری اظهار داشت: این برنامه‌ها که در حوزه مطالعه و کتابخوانی طراحی شده، در صورت همکاری اعضای شورای هماهنگ سازی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه از آغاز نهضت مطالعه کتاب مفید، تدوین و توزیع کتابچه‌ها در اتوبوس‌ها و پارک‌های شهری با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد و اضافه کرد: واحد کتاب اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات که به عنوان دبیرخانه نهضت مطالعه کتاب مفید در استان را در اختیار دارد، برنامه‌های متعددی را در این حوزه اجرا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی کشور و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در کنار پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

میمنت‌آبادی در ادامه به توزیع کتابچه‌ها در اتوبوس‌های شهری و بین شهری و پارک‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری چهار برنامه استانی و فرا منطقه‌ای در حوزه کتاب اجرا می‌شود که برگزاری جشنواره‌های کتاب برتر کردستان و کتاب فصل کشوری در کنار چهار نشست کشوری نقد یک کتاب و یک نویسنده از جمله این برنامه‌هاست.

به گفته وی، کتاب در شهر عنوان دیگر برنامه حوزه کتاب است که به خواندن کتابچه‌ها در اتوبوس و پارک‌های عمومی استان می‌پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح جدیدی با عنوان نهضت مطالعه کتاب مفید عنوان کرد: در این طرح کارگاه‌هایی در سطح استان برای آموزش مهارت مطالعه تشکیل می‌شود.

میمنت‌آبادی ادامه داد: پایگاه تابستانی خانواده موفق از دیگر طرح‌هایی است که در آن پایگاه‌هایی با موضوعات مختلف برای مشاوره خانواده‌ها در بوستان‌ها و پارک‌های استان در ایام فراغت شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: همراهی شهرداری‌های استان در کنار اعضای شورای فرهنگ عمومی برای تحقق این برنامه‌ها زیر بنایی ضروری است.

* توزیع بسته‌های کتاب در باشگاه تابستانی

این مسئول به باشگاه تابستانی کتاب‌خوانی استان به عنوان برنامه کاری سال 91، اشاره کرد و گفت: در این طرح که در قالب یک مسیر مطالعاتی دنبال می‌شود،‌ خانواده هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران پس از عضو شدن در باشگاه یک بسته کتاب شامل کتاب کودک، کتاب نوجوان و کتاب بزرگسال ویژه تمامی افراد خانواده را دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این طرح علاقه‌مندان را به کتاب تشویق می‌کند و موجب جایگزینی کتاب در سبد اقتصادی خانواده‌ها می‌شود، اذعان داشت: افراد خانواده پس از آن باید برداشت خود را از هر یک از کتاب‌ها نوشته و به کتابخانه تحویل دهند.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول