اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی:

هر ایستگاه مطالعه در طرح پیک مهر نیازمند 20 هزار جلد کتاب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح پیک مهر گفت: هر ایستگاه مطالعه در طرح پیک مهر سالانه نیازمند 20 هزار جلد کتاب است.

هر ایستگاه مطالعه در طرح پیک مهر نیازمند 20 هزار جلد کتاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی، محمد قریب در نخستین جلسه ستاد اجرایی طرح پیک مهر خراسان‌جنوبی طرح پیک مهر را یکی از طرح‌های مهم تحول اجتماعی در حوزه معاونت اجتماعی وزارت کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و برجسته‌تر شدن نقش کتاب و کتابخوانی در جامعه در دست اقدام است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، طرح پیک مهر را در بالا بردن سرانه مطالعه و گرایش جامعه به کتابخوانی مهم توصیف کرد و افزود: همه مسئولان به ویژه دست‌اندرکاران دستگاه‌های فرهنگی در طرح پیک مهر ملزم به ایجاد نقش اساسی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ کتابخوانی را از جمله اهداف اجرای این طرح در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در مرحله اول این طرح در مکان‌های پر رفت و آمد شهری و دستگاه‌هایی که بیشتر با مردم در ارتباط هستند حداقل یک ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شود.

قریب با اشاره به اینکه هر ایستگاه مطالعه فعال در سال حدود 30 میلیون تومان هزینه در بر دارد، تصریح کرد: بخش اعظم این هزینه مربوط به کتب موجود در این ایستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه هر ایستگاه مطالعه در طرح پیک مهر سالانه 20 هزار جلد کتاب نیاز دارد، تصریح کرد: منابع مورد نیاز این طرح در استان توسط استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی تأمین می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این طرح تأکید بر کتب کم حجم، غنی و پر محتوایی است که در مدت کوتاهی بتوان آن را مطالعه کرد، ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در زمینه تولید این قبیل منابع اقداماتی انجام داده است.

قریب ادامه داد: برای این طرح، تاکنون شش عنوان کتاب در قطع پالتویی چاپ شده است که به زودی در این ایستگاه‌ها تزریق خواهد شد.

وی از تعویض کتب موجود در هر ایستگاه مطالعه در بازه‌های زمانی 15 روزه خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود سالانه در هر کدام از این ایستگاه‌ها 60 هزار جلد کتاب در گردش باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی از نقش ویژه استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل راه و ترابری، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، فرودگاه، شهرداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای این طرح خبر داد.

قریب با بیان اینکه در اجرای این طرح پیش‌بینی و ایجاد فضای مناسب و امکانات بر عهده دستگاه‌های مجری است، ابراز امیدواری کرد: این طرح با استقبال خوب مردم مواجه شود.

وی افزود: علاوه بر نظارت دستگاه‌های مجری، یک نیرو به‌عنوان کارشناس ایستگاه مطالعه، روزی دو بار از این ایستگاه‌ها بازدید خواهد کرد.

نماینده دفتر امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش اداره کل کتابخانه‌های عمومی در اجرای طرح پیک مهر، هدف از این طرح را ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد جامعه دانست.

زهرا روح‌بخش افزود: طرح تحول اجتماعی به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق پیشگیری است و تنها راه پیشگیری، ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است که تنها در سایه مطالعه و کتابخوانی حاصل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بیست و یک گانه طرح تحول اجتماعی تصریح کرد: این طرح‌ها پس از مطالعه و بررسی دقیق و تأیید ریاست جمهوری در کمیته تحول اجتماعی وزارت کشور به تصویب رسیده است.

نماینده دفتر امور اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان‌جنوبی طرح پیک مهر را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح تحول اجتماعی عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح نیازمند همیاری و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول