اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

اصالت بزرگ فرهنگ تقویت غنای مطالعه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تقویت مؤلفه‌های فرهنگی در یک جامعه در گرو غنای امر مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی است.

اصالت بزرگ فرهنگ تقویت غنای مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ظهر امروز در نشست با مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: اگر به ابعاد و اهمیت امر مطالعه کتاب توجه کنیم به خوبی درمی‌یابیم که در گذر روزگار خواندن و مطالعه کتاب ارزشمندترین میراث فرهنگی است که می‌تواند با انتقال به نسل‌های آینده عظمت و ابهت فرهنگی، دینی و معرفتی جامعه را جلوه‌گر سازد.

وی هویت انقلاب اسلامی را هویتی فرهنگی و معنوی توصیف کرد و افزود: ارتقا و اعتلای فرهنگ یک جامعه نیز به شاخصه‌هایی چون مطالعه و اقبال به کتاب وابسته است و باید از هر فرصتی برای گسترش فضاهای فرهنگی و مطالعاتی استان به ویژه در روستاها و مناطق محروم استفاده کرد.

عاملی کتاب را عامل سازندگی یک جامعه قدر و تقویت مهارت‌ها و مبانی فرهنگی توصیف کرد و بیان داشت: در طول تاریخ کتاب از قدیمی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ، اخلاق و معرفت به شمار می‌آمد و جوامعی که برای این امر اهمیت قائل شده‌اند به یقین توانسته‌اند در بسیاری از حوزه‌ها موفق و شایسته عمل کنند.

این مسئول از کتاب به عنوان سرمایه فرهنگی و معرفتی یک جامعه یاد کرد و ادامه داد: اگر در بین جوانان و نوجوانان به شایستگی و حقیقی خواندن و مطالعه کتاب و اقبال به این مقوله افزایش پیدا کند به یقین قادر هستیم در عرصه‌های مختلف قله‌های ظفر و کامجویی را فتح کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با ابراز خرسندی از تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان تصریح کرد: تمام اعضای انجمن اهل اراده، همت و تلاش هستند که امیدواریم با تلاش و یاری همدیگر اسباب ارتقای سطح فرهنگی جامعه فراهم آید.

امام جمعه اردبیل یکی از مهم‌ترین کارهای خداپسندانه را در کنار مدرسه‌سازی، خوابگاه‌سازی و ساخت‌ خانه برای محرومان، کتابخانه‌سازی برشمرد و خاطرنشان کرد: این افتخار بزرگی است که نصیب اعضای این انجمن شده تا قدم در مسیر ارتقای فرهنگ جامعه بگذاریم.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر امر کتابخانه‌سازی و استقبال از کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان رو به افزایش است، گفت: هم‌اکنون در استان اردبیل 65 باب کتابخانه وجود دارد که 51 باب آن عمومی و 14 باب مشارکتی است.

صادق فرهمندامین افزود: در سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان از مرز 40 هزار نفر گذشت و ما یک رشد 30 درصدی را در جذب مخاطبان و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان شاهد بودیم.

وی رشد 70 درصدی امانت در کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و تصریح کرد: تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی استان رشد 35 درصدی را نشان می‌دهد.

فرهمندامین اهداف تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه خیرین در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های خیرین در بسترسازی برای ارتقای مطالعه مفید اعلام کرد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اعضای این انجمن از شخصیت‌های مؤثر و صاحب نظر در حوزه فرهنگی تشکیل شده که انتظار می‌رود با تلاش و پشتوانه این انجمن اسباب شکوفایی علمی در حوزه‌های مختلف فضاهای کتابخانه‌ها در مناطق محروم و روستاها بهتر فراهم شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول