اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

طرح نهضت مطالعه کتاب مفید در کردستان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در تقویت فرهنگ هر جامعه‌ای از اجرای طرح نهضت مطالعه کتاب مفید در این استان خبر داد.

طرح نهضت مطالعه کتاب مفید در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قباد میمنت‌آبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سنندج ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال‌جاری برنامه‌های مختلفی در حوزه مطالعه و کتابخوانی طراحی کرده است که سعی دارد با همکاری اعضای شورای هماهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان برگزار کند.

* توزیع کتابچه‌ها در اتوبوس‌های کردستان

به گفته وی، اجرای طرح نهضت مطالعه کتاب مفید و تدوین و توزیع کتابچه‌ها در اتوبوس‌ها پارک‌های شهری از جمله برنامه‌های است که امسال با همکاری  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی کشور و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی کتاب در کنار پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

* اجرای 4 برنامه استانی و فرا منطقه‌ای در حوزه‌ کتاب

میمنت‌آبادی خاطرنشان کرد: امسال چهار برنامه استانی و فرا منطقه‌ای در حوزه کتاب در این استان اجرا می‌شود که برگزاری جشنواره‌های کتاب برتر کردستان و کتاب فصل کشوری در کنار چهار نشست کشوری نقد یک کتاب و یک نویسنده از جمله این برنامه‌هاست.

به گفته وی، کتاب در شهر عنوان دیگر برنامه حوزه کتاب است که به خواندن کتابچه‌ها در اتوبوس و پارک‌های عمومی استان می‌پردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح جدیدی با عنوان نهضت مطالعه کتاب مفید عنوان کرد: در این طرح کارگاه‌هایی در سطح استان برای آموزش مهارت مطالعه تشکیل می‌شود.

میمنت‌آبادی ادامه داد: پایگاه تابستانی خانواده موفق از دیگر طرح‌هایی است که در آن پایگاه‌هایی با موضوعات مختلف برای مشاوره خانواده‌ها در بوستان‌ها و پارک‌های استان در ایام فراغت شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: همراهی شهرداری‌های استان در کنار اعضای شورای فرهنگ عمومی برای تحقق این برنامه‌ها زیر بنایی ضروری است.

* حمایت از کتابخانه‌های عمومی بسترساز توسعه فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ارتقای سطح تعاملات بین ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: حمایت از کتابخانه‌های عمومی که نقش مهم و اثرگذاری در توسعه کشور دارد باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

میمنت‌آبادی افزود: امیدواریم امسال با تلاش هرچه بیشتر شاهد موفقیت‌های استان در عرصه‌های فرهنگی در سطح کشور باشیم تا بتوانیم به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد فرهنگی بودن استان جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول