اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

افتتاح 40 ایستگاه مطالعه در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از افتتاح 40 ایستگاه مطالعه در سوم خرداد ماه سال جاری در راستای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه خبر داد.

افتتاح 40 ایستگاه مطالعه در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد ربیع‌احمدخانی عصر امروز در نخستین جلسه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و نهضت مطالعه مفید اظهار کرد: در استان زنجان 20 انجمن کتابخانه عمومی فعالیت می‌کند که این انجمن‌ها، شش جلسه در سال برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان 63 درصد از جلسات خود را برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: از مصوبات تعیین شده در این جلسات 255 مصوبه معادل 60 درصد مصوبات در استان اجرایی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به پیگیری 159 مصوبه این جلسات در استان یادآور شد: 9 مصوبه نیز تا کنون اجرایی نشده است.

وی تعداد اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را 300 نفر عنوان کرد و گفت: در راستای برگزاری جلسات و جذب اعضای بیشتر به این انجمن‌ها در سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

*احداث کتابخانه مرکزی زنجان نیازمند توجه جدی است

احمدخانی بر ضرورت توجه به احداث کتابخانه مرکزی زنجان تاکید کرد و گفت: ساخت این مجموعه به عنوان بزرگترین کتابخانه شمال‌غرب کشور از ضروریات است.

وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های بزرگ و ماندگار استان زنجان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث این مجموعه نیازمند توجه جدی‌تر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه نیم درصد درآمد شهرداری‌ها هنوز به صورت کامل به کتابخانه‌های عمومی اختصاص نیافته است، ادامه داد: ضروری است در این راستا شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای به امر توسعه کتابخوانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 کتابخانه روستائی آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد:‌ این کتابخانه‌ها سوم خرداد ماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

احمدخانی از افتتاح 40 ایستگاه مطالعه در سال جاری خبر داد و گفت: مرحله نخست این ایستگاه‌ها در راستای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه سوم خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از استخدام 24 نفر کارشناس و کارشناس ارشد رشته‌های مرتبط با امور کتابخانه‌ها در استان زنجان در سال گذشته خبر داد و گفت: کمبود فضا از مشکلات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول