اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه فاطمه است/1

پورهاشمی: مطالعه شخصیت زهرا (س) نیازمند اهتمام بیشتری است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر برجسته مسائل دینی و کارشناس عقیدتی اعتقاد دارد که مطالعه شخصیت حضرت زهرای مرضیه (س) در برهه کنونی نیازمند اهتمام بیشتری است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

پورهاشمی: مطالعه شخصیت زهرا (س) نیازمند اهتمام بیشتری است

سیدفاطمه پورهاشمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مهدیشهر به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت بی‏بی دو عالم اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) مظهر "خیر کثیر" بودند که در شأن این والامقام سوره "کوثر" نازل شد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در عصمت،‌ شفاعت، محدثه بودن، ولایت تکوینی و عالم به غیب بودن با بقیه اهل بیت (ع) مشترک است.

این پژوهشگر برجسته مسائل دینی بیان داشت: صفت اختصاصی ایشان، "ام ابیها" است؛ به خاطر اینکه در کودکی برای پیامبر(ص) مادری می‏کردند و نسل پیامبر (ص) به وسیله حضرت زهرا (س) ادامه پیدا کرد.

پورهاشمی گفت: فاطمه زهرا پاره تن پیامبر (ص) بودند و پیامبر اسلام بارها فرمودند که "زهرا(س) وجود من است، هر کس او را بیازارد، مرا آزرده است".

این پژوهشگر برجسته مسائل دینی اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) حوریه‏ای به شکل انسان و شهید ولایت بود و در راه ولایت جان‏فشانی کرد.

وی با بیان اینکه فاطمه (س) معیار رضایت و خشم خداوند است، عنوان کرد: همان‏طور که رسول خدا (ص) فرمودند "خشم او، خشم خدا و رضای او، رضای خداست"؛ کتاب زندگی بانوی دو سرا، حضرت فاطمه (س) سرچشمه یک سلسله آموزش و پرورش روحی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی بوده که مطالعه آن از جهت رشد عقلی و الگوی رفتاری برای همه انسان‏ها لازم و ضروری است.

این کارشناس عقیدتی افزود: مطالعه شخصیت این بانوی الهی، انسان را با عالم برتر و باصفاتر آشنا ساخته و او را به سمت چگونه بودن و چگونه رفتن رهبری می‌کند.

پورهاشمی در مورد جایگاه واقعی زن در تاریخ گفت: خداوند که مقام والای مرد را در وجود پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) به نمایش گذاشت؛ خواست تا از قشر زنان، زنی را بیافریند که شخصیت و جایگاه واقعی زن را در تاریخ نشان دهد و به این منظور فاطمه (س) را به پیامبر عنایت کرد و او را کوثر یعنی خیر کثیر نامید.

این پژوهشگر برجسته مسائل دینی افزود: بی‏شک وجود فاطمه سبب احیا و ارائه ارزش‏های زن به جامعه بشری بوده و هست و این تنها یک بعد از لحاظ خیر بودن خلقت او به شمار می‏رود.

وی از سخنان امام خمینی (ره) درباره مقام معنوی زن یاد کرد و گفت: امام فرمودند که "تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای انسان، در فاطمه زهرا (س) جاری شده و هست".

این پژوهشگر برجسته مسائل دینی افزود:‌ فاطمه (س) زنی است که تمام خواسته‏های انبیا در او بوده و اگر مرد بود، نبی و رسول می‏شد.

پورهاشمی در پایان گفت: همه باید از خداوند بخواهیم که توفیق پیمودن راه حضرت زهرا (س) را بیابیم تا بتوانیم در زندگی، ایشان را الگو و اسوه خود قرار دهیم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول