اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری کارگاه‌های فهم معماری ایران:

ظرفیت‌های فرهنگی بوشهر به طور مستقل مطالعه شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری کارگاه‌های فهم معماری ایران گفت: ظرفیت فرهنگی و معماری شهر بوشهر آن‌قدر زیاد است که باید به طور مستقل مورد مطالعه قرار بگیرد.

ظرفیت‌های فرهنگی بوشهر به طور مستقل مطالعه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از ستاد خبری کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر مهدی حجت در پاسخ به این پرسش که کارگاه فهم معماری ایران، چه شعاعی از بوشهر را مورد مطالعه قرار می‌دهد گفت: با برنامه‌ریزی و مطالعه‌ای که کرده‌ایم و با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که در بوشهر وجود دارد، فکر می‌کنیم بهتر این است که بچه‌ها بیشتر روی خود شهر بوشهر متمرکز باشند.

عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد: می‌شد تا سیراف هم برویم. اما چون فواصل زیاد است و رفت و آمد شرکت‌کنندگان را خسته می‌کند، انرژی‌شان توزیع می‌شود و نمی‌توانند روی آن چیزی که باید متمرکز بشوند، تصمیم گرفتیم که بر شهر بوشهر متمرکز بشویم، خوشبختانه به اندازه‌ای ظرفیت فرهنگی و معماری شهر بوشهر زیاد است که فکر می‌کنم در یک هفته برگزاری کارگاه، بیش از 250 شرکت‌کننده برگزیده به اندازه کافی موضوع پژوهشی پیدا ‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری کارگاه‌های فهم معماری ایران در پاسخ به این سوال که بوشهر چه امتیاز منحصربه‌فردی داشت که برای مطالعه کارگاه در بهار سال 91 انتخاب شد توضیح داد: کارگاه فهم معماری را به دو دسته از شهرها و مناطق نمی‌توانیم ببریم؛ یکی شهرهای بسیار بزرگ که اهمیت برگزاری کارگاه در کنار امور جاری گم می‌شود و دیگری شهرهای بسیار کوچک که ظرفیت میزبانی از یک کاروان 250 تا 300 نفره را ندارند بنابراین ما روی محور شهرهای متوسط حرکت می‌کنیم، یعنی شهرهایی که از یک طرف ارزش تاریخی و ارزش‌های فرهنگی فوق‌العاده‌ای داشته باشند و در عین حال نه خیلی بزرگ‌اند و نه خیلی کوچک.

رئیس ایکوموس ایران با بیان اینکه بوشهر این دو شرط اصلی را دارد به ارزش پژوهشی این بندر تاریخی اشاره نمود و تاکید کرد: بوشهر در واقع دروازه قدیمی ایران و محل حضور انواع فرهنگ‌ها و ادیان و اقوامی است که در کنار هم سالیان سال حضور پیدا کرده‌اند، سابقه بسیار مشعشع تاریخی دارد، همجواری‌اش با دریا یک ویژگی خاصی به این شهر داده که متمایزش کرده، و همه اینها ارزش مطالعه دارند، بنابراین ظرفیت‌های بوشهر موجب شد که میزبان دور تازه کارگاه فهم معماری باشد.

گفتنی است کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر از سوی دبیرخانه رویدادهای معماری، وابسته به مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی مختلف کشور از تاریخ 26 تا 31 فروردین ماه 91 در حوزه جغرافیایی بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول