اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

12 اتاق مطالعه انفرادی در کتابخانه‌های اردبیل موجود است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از فعالیت 12 اتاق مطالعه انفرادی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد.

12 اتاق مطالعه انفرادی در کتابخانه‌های اردبیل موجود است

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با هدف ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان پژوهشگران و مطالعه‌گران، اتاق‌های انفرادی را طراحی کرده‌ایم که این اتاق‌ها در جنوبی‌ترین نقطه سالن مرجع قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل فعالیت خدمات فنی در کتابخانه‌های عمومی را نیز یادآور شد و افزود: فهرست‌نویسی و آماده‌سازی را در کتابخانه‌های عمومی استان با هدف سهل‌الوصول بودن کتاب‌ها انجام دادیم.

وی ادامه داد: فهرست‌نویسی فرایندی تخصصی است که به منظور تهیه شناسنامه  کتاب و رده‌بندی آن برای دسترسی آسان و سریع به تمام کتب در گام اول و سایر اسناد در گام بعدی انجام می‌گیرد.

این مسئول فعالیت بخش آماده‌سازی در کتابخانه‌های عمومی استان را نیز یادآور شد و افزود: کتاب (یا منبعی) که مرحله فهرست‌نویسی آن به پایان رسیده، به بخش آماده‌سازی ارسال می‌شود، برای آماده‌سازی، لیبل، بارکد، تگ مغناطیسی و برگه سر رسید کتاب را تهیه کرده و پس از الصاق و نصب آن به بخش امانت (مخزن) و یا مرجع منتقل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: کتاب‌های غیر فارسی (لاتین، عربی ترکی  کردی، اردو) و مرجع و استان‌شناسی در بخش‌های مجزای کتابخانه قرار داشته و منابع آنها با لیبل‌های رنگی متفاوت از هم قابل تشخیص است.

این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: در بخش خدمات فنی  کتابخانه مرکزی اردبیل نیز علاوه بر پشتیبانی از منابع کتابخانه، رف‌خوانی، ارسال کتا‌ب‌های جدید الوصول به اداره کل تامین منابع نهاد برای استعلام و اعلام وصول، موفق شده تعداد 40 هزار نسخه کتاب را در دو سال گذشته طبقه‌‌بندی و آماده‌سازی کرده و در مخازن کتابخانه قرار دهد. 

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول