اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور کتابخانه‌های بشرویه خبر داد

راه‌‌اندازی ایستگاه مطالعه در پارک شهر بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور کتابخانه‌های بشرویه از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در پارک شهر بشرویه خبر داد.

راه‌‌اندازی ایستگاه مطالعه در پارک شهر بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمود کاظم‌زاده صبح امروز در جلسه‌ای که به منظور برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در پارک شهر بشرویه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی که سطح فرهنگی و میزان رویکرد مردم را می‌سنجد مطالعه و کتابخوانی است.

وی افزود: اداره کتابخانه‌ها به‌عنوان متولی امر فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترویج آن با ایجاد فضایی برای استفاده مردم از کتاب‌ها، نشریات و مطالعه فرهنگی در راستای بالا بردن سرانه مطالعه عمل می‌کند.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های بشرویه ادامه داد: حضور در کتابخانه ظرفیت ثابتی از مطالعه است که شرایط خاصی را می‌طلبد و به منظور اینکه مردم اقبال و توجه بیشتری به مطالعه داشته باشند جدا از مراکز اصلی و ثابت کتابخوانی، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ظرفیت پارک‌ها برای راه‌اندازی این ایستگاه مطالعه استفاده خواهد شد.

کاظم‌زاده با اشاره به ایجاد ایستگاه مطالعه در مکان‌های پرتردد و اماکن عمومی که از زمان، نهایت استفاده برده می‌شود، افزود: اگر بتوانیم تمام نهادها و ادارات را در راستای فرهنگ‌سازی مطالعه و استفاده بهینه از فضاهای تفریحی بسیج کنیم مسلما در تحقق این امر موفق خواهیم بود چرا که در ارتباط و تعاملی که در هفته کتاب با هلال‌احمر صورت گرفت و طرح اهدای کتاب مطرح شد بیش از 200 کتاب به مجموعه کتابخانه اضافه شد.

وی تصریح کرد: با شناسایی مناطق پرتردد و پرجمعیت و با قرار دادن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توانیم از این ظرفیت و زمان استفاده بهینه داشته باشیم و با مدیریتی صحیح در راستای جامعه‌ای متمدن و دارای سرانه مطالعه بالا حرکت کنیم.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر بشرویه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مطالعه ورزش روح است افزود: در عین حال که از فضای مجازی برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنیم نباید از مطالعه کتاب‌ها که با اهداف آموزشی و فرهنگ‌سازی در اختیار قرار می‌گیرند و در دسترس هستند غافل شویم.

عباس جعفرزاده ادامه داد: برای گسترش این فرهنگ می‌توان با قرار دادن اتوبوس‌های سیار و کیوسک‌ها در پارک‌ها، مردم را به استفاده بهینه از اوقات فراغت خود تشویق کنیم.

معاون فرماندار بشرویه نیز در این جلسه با اشاره به هدف از کتابخوانی مردم اظهار داشت: در ابتدا باید بر روی موضوع فرهنگ‌سازی و استفاده از فضاهای تفریحی کار کنیم و با تهیه بروشور، مقالات و جزوات و در اختیار گذاشتن آن به مردم تاثیر آن را بر علاقمندی و انگیزه نسبت به کتاب و مطالعه شاهد باشیم.

علیرضا زمان‌زاده افزود: باید با نیازسنجی از مردم، در راستای رفع نیازهای اولویت‌بندی شده آنها تلاش کنیم تا بتوانیم در مدت زمان کوتاه مطالبی را در اختیار خوانندگان کتاب در ایستگاه قرار دهیم که در حد 10 دقیقه تمامی مطالب آن مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول