اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان‌ خبر داد

ایجاد و توسعه ایستگاه‌های مطالعه در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان‌ گفت: ایجاد و توسعه ایستگاه‌های مطالعه از اصلی‌ترین برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها در سال جاری است.

ایجاد و توسعه ایستگاه‌های مطالعه در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، محمدجواد حسین‌زاده در جلسه شورای اداری کتابخانه‌ها به تشریح محورهای اصلی فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: ایجاد و توسعه ایستگاه‌های مطالعه از اصلی‌ترین برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها در سال جاری است. 

وی افزود: حمایت از فضاهای کتابخانه‌ای در مناطق تولیدی و صنعتی، ارتقای کمی و کیفی خدمات کتابخانه‌های عمومی، تقویت فضای معنوی و شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی و انجام فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی از دیگر محورهای فعالیت‌های سال جاری اداره کل کتابخانه‌ها است.

حسین‌زاده ‌از اجرای طرح پیک مهر با هدف ارتقای میزان مطالعه در این استان خبر داد و گفت: طرح پیک مهر با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه کتابخوانی و علم‌آموزی، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی جامعه و به منظور ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی افزود: تحقق سند نهضت مطالعه مفید و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های در انتظار و اوقات فراغت آحاد جامعه از دیگر اهداف این طرح است.

وی عنوان کرد: طی این طرح از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل استان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده می‌شود.

حسین‌زاده گفت: افزایش مطالعه قرآن، ادعیه و نهج‌البلاغه در سبد مطالعه مفید، بهره‌گیری از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای گسترش مطالعه مفید، افزایش منابع و بهبود فرآیند مجموعه‌سازی بر مبنای نیازهای جامعه پیرامونی کتابخانه‌های عمومی، آموزش و توانمند‌سازی کتابداران و کارکنان در ابعاد علمی، مهارتی و فناوری از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده ‌این اداره کل است.

وی ابراز داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در ارزیابی عملکرد ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در انجام فعالیت‌های فرهنگی رتبه اول کشور را به دست آورد.

حسین‌زاده بر‌اساس شاخص‌های تعیین شده فرهنگی و میزان دستیابی به این شاخص‌ها و درصد پیشرفت استان‌ها در هر شاخص، ادارات کتابخانه‌های عمومی استان‌ها کرمان، مرکزی و آذربایجان غربی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص دادند.

وی ابراز داشت: شرکت کنندگان در مسابقات آنلاین و مکتوب، تعداد اعضای شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، تعداد شرکت کنندگان در مسابقات کتابخوانی استانی، فعالیت بخش کودک و نوجوان، تعداد کانون‌های ادبی و قرآن و نهج‌البلاغه، تعداد کتابخانه‌های مجهز به بلوتوث و اس‌ام‌اس سنتر، تعداد کلمات اختصاص یافته به مطالعه مفید در نشریات، تعداد جلسات نقد و بررسی کتاب و ... از جمله شاخص‌های تعیین شده برای ارزیابی استان‌ها به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول