اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌جاری صورت می‌گیرد

برپایی 130 ایستگاه مطالعه در اماکن انتظاری چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان سال‌جاری در 80 تا 130 مکان انتظاری این استان ایستگاه مطالعه دایر می‎شود.

برپایی 130 ایستگاه مطالعه در اماکن انتظاری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالحسن همتیان بعدازظهر امروز در نشست با مدیر بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد، اظهار داشت: ایجاد فضاهای مطالعاتی در اماکن انتظاری بیمارستان با جدیت در دست پیگیری است.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف نهضت مطالعه مفید و گسترش فرهنگ مطالعه مقرر شد در آینده نزدیک با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، قفسه‌های ایستگاه مطالعه در اماکن انتظاری بیمارستان کاشانی دائر و به کتاب‌های مورد نیاز تجهیز می‌شود.

همتیان ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی کاشانی در صورت داشتن شرایط و امکانات لازم با همکاری این اداره‌کل به کتابخانه مشارکتی تجهیز می‌شود.

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری در 80 تا 130 مکان انتظاری این استان ایستگاه مطالعه دایر می‎شود، گفت: این ایستگاه‌ها در مراکزی از جمله ترمینال‌ها، رستوران‎ها، آرایشگاه‌ها و مطب پزشکان، 10 هزار جلد کتاب توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر ‌اهمیت مطالعه کتاب، گفت: عادت به مطالعه، امرى اکتسابى است و گرایش به آنرا مى‌توان از دوران کودکى پروراند و تقویت کرد، مطالعه را مى‌توان یک حس قلمداد کرد، حسى که باید بر انگیخته شود تا کودک با دنیاى کتاب و کتابخوانى آشنا شود.

همتیان با بیان اینکه زمانى که صرف مطالعه مى‌شود با توجه به سن، نوع حرفه و هدف مطالعه کننده متفاوت خواهد بود، گفت: با گسترش ارتباط و رسانه‌هاى ارتباطى، ارتباط و انتقال اطلاعات از طریق رسانه‌هاى نوشتارى و غیر نوشتارى صورت مى‌گیرد.

همتیان ادامه داد: سهولت دسترسى به کتاب و آشنایى بیشتر جامعه با آن از علل اساسى استفاده از کتاب به عنوان یک رسانه نوشتارى است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول