اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه فاطمه است/5

ملک: زندگی و احادیث زهرا(س) بیش‌تر مطالعه شود‌

خبرگزاری فارس: کارشناس علوم دینی و مبلّغ حوزه علمیه قم گفت: اگر می‏خواهیم ره‌روی خوبی برای حضرت زهرا(س)، باید زندگی و احادیث ایشان را بیش‌تر مطالعه و به آن عمل کنیم.

ملک: زندگی و احادیث زهرا(س) بیش‌تر مطالعه شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علی ملک صبح امروز در گردهمایی اعضای طرح صالحین و گروه‏های تربیتی بسیج دانش‏آموزی پوینده معلم حوزه مقاومت ایمان شاهرود اظهار داشت: قرآن کریم چراغ راه همه انسان‏ها و الگوی زندگی سعادتمند است و حضرت زهرا(س)، تلاوت قرآن کریم را یکی از مواهب این دنیا برای خود می‏دانست.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در حدیثی به ارزش‏های دنیا اشاره کرده و می‏فرمایند "از دنیای شما محبت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا".

این کارشناس علوم دینی با تشریح این سه ویژگی گفت: در این حدیث، حضرت زهرا(س) مسلمانان به خصوص شیعیان را به تلاوت قرآن البته با تدبر جلب می‏کنند.

ملک با بیان اینکه تأثیر تلاوت قرآن بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: کسی که با قرآن انس دارد، کم‌تر سراغ گناه می‏رود و دانش‏آموزان باید از کودکی و نوجوانی انس خود را با این کتاب آسمانی و زندگی بخش آغاز کنند.

وی نگاه به چهره پیامبر اکرم(ص) را یکی دیگر از موهبت‏های دنیایی حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: نباید به این موضوع سطحی بنگریم، چرا که عمل به دستورات پیامبر یکی از نکاتی مدنظر دختر ایشان بوده است و همه مسلمانان را توجه داده‏اند که از سیره و روش پیامبر برای سعادت خود بهره بگیرید.

این مبلّغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) انفاق در راه خدا را بسیار دوست ‏داشت، تصریح کرد: روایات فراوانی در خصوص انفاق ایشان در تاریخ موجود است که نشان از اهمیت این موضوع نزد حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت ایشان دارد.

وی افزود: همه باید تمرین انفاق کنیم، حتی با کمک به دوست خود چه در زمینه تحصیلی که نوعی انفاق است و چه در کمک‏های دیگر، البته باید توجه داشت که انفاق بدون منت باشد که این مورد رضایت خدا و اهل‌بیت(ع) است.

ملک تأکید کرد: اگر می‏خواهیم ره‌روی خوبی برای حضرت زهرا(س) و حضرات معصومین باشیم، باید زندگی و احادیث آنها را مطالعه کرده و به حقیقت، این بزرگواران را الگوی خود در زندگی قرار دهیم، چرا که سعادت دنیا و آخرت ما در گرو همین است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول