اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

مدیریت پسماند سالانه 200 هزار شغل ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مدیریت پسماند سالانه برای 200 هزار نفر در کشور شغل ایجاد می‌کند.

مدیریت پسماند سالانه 200 هزار شغل ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌محمد شاعری ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماند که در محل دفتر استاندار قزوین برگزار شد، با تأکید بر ضرورت بازگردانی پسماندهای مختلف اظهار کرد: مدیریت پسماندها علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، حفظ منابع و اشتغال‌زایی را در پی دارد که ایجاد سالانه 200 هزار شغل از جمله مزایای قابل توجه آن است.

شاعری با اعلام خبر ساماندهی تمام پسماندهای کشور طی سه سال آینده افزود: ساماندهی پسماندهای خانگی در کل کشور تا پایان سال آتی اجرا می‌شوند و این طرح در برخی از کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها از جمله مشهد آغاز شده است که در قزوین نیز امروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: شهرهای اصفهان، اهواز، ارومیه، شیراز و کرج شهرهایی هستند که در شش ماه نخست سال اجرای این طرح در آنها آغاز می‌شود و پس از آن سایر شهرهای کشور نیز از این امر بهره‌مند می‌شوند.

شاعری انجام این کار را در شرایط کنونی که کشور با محدودیت منابع، گرانی انرژی و کمبود آب شدید مواجه است، ضروری خواند و ادامه داد: همچنین تمام 868 بیمارستان دولتی کشور تا پایان سال جاری به سیستم امحای زباله مجهز می‌شوند.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: پسماندهای ویژه هم که روغن آسکارل، لجن‌های اسیدی، لامپ‌های جیوه‌ای، سموم کلره و فسفره از جمله آنها به شمار می‌روند تا پایان سال جاری ساماندهی می‌شوند.

شاعری با اشاره به راه‌اندازی یک سایت 70 هکتاری برای دفع پسماندهای ویژه استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر این‌ موارد، پسماندهای کشاورزی هم تا پایان سال 94 در کل کشور ساماندهی و بخش زیادی از آن بازگردانی می‌شود.

وی تصریح کرد: در دنیا انرژی بخش‌های مختلف از جمله انرژی ناشی از حرارت موتورخانه‌ها و آب مورد استفاده در سیستم‌های خنک‌کننده نیز بازگردانی شده و دوباره مورد استفاده می‌گیرد که تمام اینها و حتی بازیافت پنج تا شش نوبته آب در ژاپن هم نشانگر ضرورت در پیشگیری چنین روندی را در ایران نیز ایجاب می‌کند.

قائم‌مقام سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: با وجود آنچه که یادآوری شد در موارد متعددی دیده می‌شود که 20 میلیون مسافری که به شمال کشور و سواحل دریای مازندران سفر می‌کنند زباله‌های خود را در جنگل، ساحل و در کنار رودخانه‌ها رها کرده و منظره ناپسندی را ایجاد می‌کنند و این در حالی است که چنین مکان‌هایی باید با زیبایی‌های خدادادی خود جاذب گردشگر باشند.

شاعری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و توصیه‌های صورت گرفته در راستای حفظ محیط زیست هستند، اذعان کرد: به همین جهت باید در اجرای طرح‌ها شرایطی لحاظ شود که خدمت به انسان‌ها منجر به آلودگی محیط زیست شود.

در این نشست احمد عجم استاندار قزوین، معاونان وی، علی فرهادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مدیران‌ کل حفاظت محیط زیست دو استان زنجان و البرز، مسعود نصرتی شهردار قزوین و جمعی از مسئولان شهری و استانی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول