اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد

تولید برق از پسماندهای زباله شهری در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان کردستان از تولید برق از زباله‌های شهری توسط شهرداری سقز و با همکاری این اداره کل در آینده نزدیک خبرداد.

تولید برق از پسماندهای زباله شهری در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناصح قادری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار داشت: در راستای اجرای اهداف طرح جامع مدیریت پسماند استان و به منظور سالم‌سازی هرچه بیشتر محیط زیست استان طرح‌های علمی برای بهره‌مندی مناسب از پسماندها در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته ‌است.

قادری خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 900 تن زباله در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، ساختمانی، خانگی و بیمارستانی تولید می‌شود که امید است با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ‌سازی در سطح استان شاهد برآورده شدن اهداف طرح جامع مدیریت پسماند در استان باشیم.

وی افزود: در همین راستا با همکاری شهرداری سقز مبحث تولید برق از زباله‌های شهری مورد مطالعه و بررسی قرارگرفت که خوشبختانه مقدمات این کار انجام شده و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه برای نخستین بار در کشور خواهیم بود.

قادری اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد معرفی الگویی مناسب برای دیگر شهرهای استان و حتی سایر نقاط کشور باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان تصریح کرد: با توجه به اهداف پیش‌بینی شده در طرح جامع مدیریت پسماند استان در سال 90 اقدامات گسترده‌ای برای ساماندهی کشتارگاه‌های سطح استان و جلوگیری از پسماندهای آنان انجام شد که در این راستا تاکنون کشتارگاه‌های سنتی در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، دهگلان و قروه جمع‌آوری شده و سعی بر آن است 3 نقطه مشخص با محوریت سه کشتارگاه صنعتی در شهرستان‌های سقز، مریوان و سنندج در این خصوص در نظر گرفته شود.

قادری به مشکلات زیست محیطی دریاچه زریبار اشاره کرد و افزود: متاسفانه شاهد تهدید پسماندهای فاضلاب 11 روستای حاشیه دریاچه بودیم که در همین راستا با محوریت آب و فاضلاب شهری استان عملیات ساخت شبکه فاضلاب این روستا آغاز شده و تاکنون 5 کیلومتر از این شبکه انجام شده و 12 کیلومتر باقی‌مانده نیز تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقدمات کار برای ثبت دریاچه زریبار مریوان به عنوان تالاب بین‌المللی در کنوانسیون رامسر انجام شده و امید است در ماه‌های آینده شاهد تحقق این مهم باشیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول