اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان هم‌یاری‌ها و دهیاری‌های کشور:

مهندسی معکوس در ارتباط با پسماند در کشور آغاز شده است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان هم‌یاری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در حال حاضر مهندسی معکوس در ارتباط با پسماند در کشور شروع شده است.

مهندسی معکوس در ارتباط با پسماند در کشور آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین تابش‌فر ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی و ششمین همایش ملی مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با این اقدام بسیاری از موانع بر سر راه موضوع پسماند برداشته شده و تأثیرات بسزایی را در این زمینه برجای می‌گذارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری افزود: باید در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای رسیدن به آرمان‌های والا در این زمینه گام برداشت.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی و ششمین همایش ملی مدیریت پسماند تأکید کرد: این مهم از هیچ کس پوشیده نیست و اسناد بالادستی نیز همین امر را نشان می‌دهد.

وی در ارتباط با موضوع پسماند مواد مختلف افزود: باید همان‌طور که در استان‌های ساحلی به موضوع پسماند توجه می‌شود در سراسر نقاط ایران به این موضوع توجه جدی شود.

تابش‌فر مهندسی معکوس را یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به نقاط مطلوب در این عرصه برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر بحث پسماند و بازیافت مواد مختلف در روستاها در برخی روستاهای کشور به صورت پایه‌ای و مناسب در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: حتی برخی از روستاهای ایران از این حیث بسیار قوی‌تر از سایر شهرهای کشور به این مقوله وارد شده‌اند.

قائم‌مقام سازمان هم‌یاری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید کرد: در همین راستا اعتبارات بسیار خوبی در سال گذشته برای هفت استان کشور گذاشته شد که سبب بهبود این روند نیز شد.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 25 میلیارد در سال گذشته به این موضوع تنها به استان مازندران اعلام کرد: در سال 89 نیز بیش از 35 درصد افزایش بودجه در بحث خدمات شهری شهرهای مختلف کشور لحاظ شد.

تابش‌فر به نخستین همایش بین‌المللی و ششمین همایش ملی مدیریت پسماند در مشهد اشاره کرد و افزود: این‌چنین مراسماتی می‌تواند تأثیرات خوبی را در افزایش فرهنگ مردم در زمینه پسماند داشته باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول