اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست چالوس و نوشهر:

پسماندهای کشاورزی و صنعتی باید مدیریت شوند

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست شهرستان چالوس و نوشهر گفت: اعتقاد داریم با مدیریت پسماندهای کشاورزی، خانگی و عادی، پسماندهای عفونی، صنعتی، پسماندهای ویژه و خطرناک و سایر ضایعات، در نهایت انسان که محور خلقت است سالم باقی می ماند.

پسماندهای کشاورزی و صنعتی باید مدیریت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، از سوی اداره محیط زیست شهرستان چالوس و با حضور مسئولان شهرستانی، پاک‌سازی محیط زیست در حاشیه جاده کمربندی این شهرستان برگزار شد.

رئیس محیط زیست شهرستان چالوس و نوشهر بعدازظهر امروز در این مراسم گفت: این اداره به مناسبت هفته زمین پاک مراسم‌های مختلفی را در دو شهرستان چالوس و نوشهر برگزار کرد.

علی اصغر عمویی بیان داشت: در شهرستان نوشهر در مجموعه تفریحی، توریستی «سیترا» پاک‌سازی ساحل و اجرای ساخت مجسمه‌های شنی اجرا شده است که با استقبال دوستداران محیط زیست همراه بوده است.

وی بیان داشت: امروز نیز شاهد اجرای برنامه پاکسازی محیط زیست با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد و مسئولان شهرستانی در حاشیه کمربندی چالوس و نوشهر هستیم.

این مسئول بیان داشت: علت انتخاب این مسیر به دلیل این بود که مردم در کمربندی‌ها و حاشیه شهر کمتر به محیط زیست توجه می‌کنند و این حرکت نمادین و حضور مسئولان در این مکان نشان از اهمیت محیط زیست دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چالوس و نوشهر تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات حفاظت از محیط زیست واجب بوده و اگر انسانی شاخه درختی را بشکند همانند این است که پر پرنده‌ای را جدا کرده باشد.

عمومی بیان داشت: در پایان هر هفته تعداد زیادی از گردشگران به این بخش وارد می‌شوند که انتظار است از محیط زیست حفاظت کرده و اجازه تخریب آن را ندهند.

وی بیان داشت: ایجاد حس مشارکت فعال و آگاهانه و  همچنین ایجاد تعهد و مسئولیت‏پذیری بین شهروندان نسبت به داشتن محیط زیستی سالم از جمله اهداف پاکسازی محیط زیست است.

رئیس محیط زیست شهرستان چالوس و نوشهر تصریح کرد: اعتقاد داریم با مدیریت پسماندهای کشاورزی، خانگی  و عادی، پسماندهای عفونی، صنعتی، پسماندهای ویژه و خطرناک و سایر ضایعات، در نهایت انسان که محور خلقت است سالم باقی می ماند.

وی تاکید کرد: در صورتی که ضایعات و پسماندها به خوبی جمع‌آوری شده و با عملیات بازیافت، مورد استفاده قرار گیرند، بسیاری از منابع آب و خاک سرزمین ما عاری از آلودگی می شود.

عمویی تاکید کرد: بسیاری از فعالیت‌هایی که سازمان محیط زیست در راستای تحقق زمین پاک انجام می‌دهد به صورت برنامه‌های فرابخشی و با توسعه، هماهنگی و مشارکت تمام نهادهای دولتی و غیردولتی صورت می‌گیرد.

* مشارکت شهروندان برای محیط سالم ضروری است

فرماندار چالوس نیز گفت: این هفته با برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب اهمیت زمین پاک برای مردم مشخص شده و مردم باید خود در داشتن محیطی سالم و پاک مشارکت داشته باشند.

سید قدیر رضایی بیان داشت: همه مسئولان شهرستان باید در این زمینه اقدامی جدی کنند تا اهداف این هفته به‌ خوبی در بین شهروندان بخش‌های مختلف منطقه تبیین و درونی شود.

وی ادامه داد: در این زمینه تعامل و مشارکت شهروندان نیز بسیار مؤثر و ضروری است و امیدواریم برنامه‌های صورت گرفته، گامی تأثیرگذار در زمینه فرهنگ‌سازی هفته زمین پاک در این شهرستان باشد.

رضایی بیان داشت: از آنجایی که چالوس یک شهر توریستی و در ایام تعطیل پذیرای میهمانان زیادی است نیاز است هم شهروندان و هم مسافران در داشتن محیطی سالم و زیبا یار و همراه مسئولان باشند.

به گزارش فارس، در این مراسم تشکل‌های مختلف  مردم از جمله اعضای هلال احمر، هیئت کوهنوردی شهرستان، شهردار چالوس، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چالوس، رئیس دامپزشکی شهرستان در کنار فرماندار و مسئولان محیط زیست در این برنامه عمومی مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول