اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید سالانه 197 هزار تن پسماند در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه 197 هزار تن پسماند در این استان تولید می‌شود.

تولید سالانه 197 هزار تن پسماند در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری فرهنگ‌سازی رفتار بهتر با محیط زیست را مهم‌ترین اولویت کاری محیط زیست در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از  مشکلات محیط زیست ناشی از عدم دانش و آگاهی اقشار  مختلف جامعه در چگونگی برخورد با محیط زیست است.

وی با اشاره به پسماند‌های تولیدی شهری و روستایی در استان چهارمحال و بختیاری افزود: روزانه 540 تن پسماند در این استان تولید می‌شود که این آمار سالیانه به  حدود 197 هزار تن زباله می‌رسد.

یوسف‌پور ادامه داد: بر همین اساس می‌طلبد که با همکاری تمامی مسئولان این استان و با یک برنامه‌ جامع توجه ویژه به بحث مدیریت پسماند داشته باشیم.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حدود67 درصد پسماند این استان را مواد آلی تشکیل می‌دهند که می‌توان در یک فرایند باز آن‌ها را به کمپوست تبدیل کرد.

یوسف‌پور بیان داشت: استقرار دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا با اعتبار اولیه 2 میلیارد و 100 میلیون ریال  و احیا تالاب‌های استان چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های در دستور کار محیط زیست این استان است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در استان چهارمحال و بختیاری 7 منطقه تحت مدیریت داریم که درصدد ثبت جهانی تنگ صیاد فرخ‌شهر و تالاب گندمان هستیم.

وی بیان داشت: بر اساس قانون مدیریت پسماند کشور، مدیریت پسماند حاشیه جاده‌ها بر عهده ادارات راه و ترابری بوده و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیز مدیریت پسماند حوزه‌های استحفاظی خود را بر عهده دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه زمین پاک و محیط زیست سالم نیاز ضروری و جدی برای حیات همگان است، تصریح کرد: همه مسئولان باید خود را ملزم به اجرای قانون مدیریت پسماندها کنند چرا که اگر به همین منوال پیش برویم در چند سال آینده مشکلی بزرگ از این حیث کشور را تهدید خواهد کرد.

یوسف‌پور با تاکید بر تلاش رسانه‌ها و نهادهای آموزشی برای فرهنگسازی این امر افزود: ما حساسیت به محیط زیست را از یاد برده‌ایم که در حال حاضر این امر نیازمند تلاش جهادی همه‌ مسئولان و مردم شریف و با فرهنگ چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول