اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی برترین استان کشور در مدیریت پسماند است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی برترین استان کشور در مدیریت پسماند است.

خراسان‌رضوی برترین استان کشور در مدیریت پسماند است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌به نقل از روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست خراسان‌رضوی، سیدحسین آقامیری، اظهار داشت: استان خراسان‌رضوی با یک پارک ملی، سه پناهگاه حیات‌وحش، سه اثر طبیعی ملی و 21 منطقه حفاظت شده، وضعیت مطلوبی از نظر ظرفیت طبیعی و تنوع گونه‌های زیستی در سطح کشور دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی افزود: در مقطع توزیع استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی وضعیت عرصه‌های طبیعی استان به زیر یک درصد از کل مساحت استان رسید و این رقم در مقایسه با عدد میانگین کشوری 7.3 در کل کشور بسیار نگران‌کننده بود.

وی افزود: خوش‌بختانه در سال گذشته در مجموع مناطق تیراندازی ممنوع، 43 منطقه در عرصه جغرافیایی خراسان‌رضوی، زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت که 19.8 از استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

آقامیری با اشاره به اینکه در سال 89 بیش از دوازده‌گونه زیستی جدید در استان شناسایی شده است، ادامه داد: معرفی و شناسایی بعضی از این گونه‌ها در سطح بین‌المللی صورت پذیرفته است.

وی در ادامه با اعلام اینکه اداره حفاظت محیط زیست به دنبال فراهم کردن فرصتی برای پژوهش در رابطه با گونه‌های زیستی است، اظهار داشت: در حوزه محیط زیست طبیعی، موفق به راه‌اندازی بانک ژن در استان شدیم که تاکنون 450 گونه در شرایطی قرار دارند که تا 100 سال دیگر اگر حوزه علمی قصد پژوهش بر روی این گونه‌ها را داشته باشد، امکان بهره‌برداری از این بافت ذخیره شده وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با اعلام اینکه خراسان‌رضوی برترین استان در زمینه مدیریت پسماند است، گفت: در حوزه‌های مختلف مربوط به پسماند، شهرداری‌های استان وارد عمل شده‌اند و تبدیل پسماند به کمپوز، تبدیل مواد شیشه‌ای به مواد کاغذی، چوب و مواد قابل مصرف را انجام می‌دهند.

وی افزود: هم‌چنین در بحث صنعت، امروزه بیش از 70 درصد صنایع استان گازسوز و مجهز به سیستم دفع فاضلاب براساس تصفیه هستند، یعنی از مجموع 5735 واحد صنعتی در استان، 4125 واحد آن گازسوز است.

آقامیری ادامه داد: در سال 90 با محدودیت در ارتباط با تغییر وضعیت نیروها رو به رو بودیم که بر این اساس از 300 ردیف سازمانی به 180 ردیف کاهش پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: خوش‌بختانه در 2 ماه گذشته موفق به اضافه کردن 100 ردیف سازمانی شدیم، به گونه‌ای که از 26 شهرستان استان، 24 شهرستان دارای واحد تشکیلاتی و ردیف سازمانی هستند.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول