اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

اجرایی نشدن قانون مدیریت پسماند ضربه‌ای به محیط زیست است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: قانون مدیریت پسماند نزدیک به 10 سال است مصوب شده اما اجرایی نشدن آن ضربه‌ای سخت بر پیکره محیط زیست وارد کرده است.

اجرایی نشدن قانون مدیریت پسماند ضربه‌ای به محیط زیست است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در جلسه کار گروه مدیریت پسماند گرمی اظهار داشت: مدیریت صحیح پسماند به ویژه از سوی مردم نیاز به فرهنگ‌سازی جدی، عمیق و گسترده دارد اما قوانین مصوب شده نیز باید به طور صحیح و مدون اجرایی شود.

وی یادآور شد: مدیریت پسماند این استان نیازمند ساماندهی و هماهنگی مسئولان دستگاه‌های ذیربط استان اردبیل است.

این مسئول ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده مدیریت پسماند کشور و به تبع آن استان اردبیل باید طی سه تا پنج سال ساماندهی شود و برای تحقق این امر همگان باید تلاش کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت باید به جای دفن زباله نسبت به بازیافت آن اقدام شود افزود: به مناسبت هفته زمین پاک جشن پایان دفن غیربهداشتی پسماند در بسیاری از شهرهای کشور برگزار می‌شود.

حمیدی بیان داشت: بر اساس قانون مدیریت پسماند کشور، مدیریت پسماند حاشیه جاده‌ها بر عهده ادارات راه و ترابری بوده و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیز مدیریت پسماند حوزه‌های استحفاظی خود را برعهده دارند.

این مسئول از پسماند به عنوان طلای سیاه نام برد و میزان تولید پسماند سالانه و روزانه کشور را به ترتیب 16 میلیون و 47 هزار و 500 تن اعلام کرد و گفت:400 تن از این مقدار، پسماند عفونی و خطرناک است.

وی سرانه تولید پسماند در ایران را 700 گرم در روز ذکر کرد و افزود: این میزان در سایر کشورهایی که از نظر مدیریت پسماند پیشرو هستند 400 گرم است.

فرماندار گرمی هم در این جلسه از تشکیل و فعال بودن کار گروه مدیریت پسماند این شهرستان خبر داد و افزود: شهرداران گرمی و انگوت پیگیر ساماندهی یا تعیین محل‌های مناسب دفن بهداشتی پسماند شهرها هستند.

عزیز صحرایی ادامه داد: هفته زمین پاک بهانه‌ای برای توجه دقیق به محیط طبیعی و اصلاح رفتار انسان در طبیعت است و باید با ترویج فرهنگ پاک‌داشت محیط، کارهای ماندگاری برای حفظ محیط زیست منطقه انجام شود.

وی مشارکت تمام ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس گرمی برای پاکسازی محیط در هفته هوای پاک را ضروری دانست.

خدارحیم شکوهی شهردار گرمی نیز از پاکسازی بستر رودخانه مرکز شهر گرمی خبر داد و گفت: با تلاش عوامل زحمتکش شهرداری، نسبت به جمع‌آوری زباله‌های بستر رودخانه گرمی‌چایی اقدام شده است.

شهردار انگوت نیز از تعیین محل مناسب برای دفن زباله این شهر خبر داد و افزود: مجوز لازم برای محل دفن زباله شهر انگوت اخذ شده و شاکیان خصوصی محل نیز در محاکم قضایی منطقه محکوم شده‌اند.

وی تصریح کرد محل مذکور فنس‌کشی شده و با رفع معارض خصوصی نسبت به استفاده از آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول