اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد

نصب حوضچه‌های بتنی برای پسماندهای ویژه در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در اطراف پسماندهای ویژه حوضچه‌های بتنی نصب می‌شود، تا آب باران به آن نفوذ نکند.

نصب حوضچه‌های بتنی برای پسماندهای ویژه در زنجان

امیر مهدویانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: یکی از معضلات شهرک روی استان زنجان پسماندهای فیلتر کیک‌ها محسوب می‌شود که از سال‌های قبل از سال 80، در محدود غیر ایزوله تخلیه می‌شد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل محیط زیست استان از سال گذشته با هیئت امنای این شهرک جلسات متعددی را برگزار کرده است، افزود: تذکرات لازم به این واحدها ارائه شده و هماهنگی‌های لازم با مسئولان استان در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از انجام قرارداد مطالعاتی معدن انگوران زنجان خبر داد و گفت: در راستای کنترل آلودگی‌های این معدن اقدامات لازم انجام می‌شود.

*تضادی بین واحدهای صنعتی و محیط زیست زنجان وجود ندارد

وی با بیان اینکه با واحدهای کالیمین و فرآوری روی استان زنجان نیز جلسات مختلفی برگزار شده است، تصریح کرد: خوشبختانه واحدهای صنعتی استان از محیط زیست رضایت کامل را داشته و تضاد خاصی بین این واحدها و اداره‌کل تاکنون پیش نیامده است.

مهدویانی با اشاره به اینکه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان همکاری‌های لازم را با واحدهای صنعتی دارد، خاطرنشان کرد: ضروری است در این راستا همه واحدهای صنعتی همکاری‌های لازم را با این اداره‌کل داشته باشند.

وی واحد صنعتی رب‌گوجه‌سازی پایا را از واحدهای آلوده‌کننده در سال‌های گذشته دانست و گفت: این واحد صنعتی نیز در حال احداث سیستم فاضلاب است.

*الزام واحدهای صنعتی به ایجاد واحد محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به الزام واحدهای صنعتی به ایجاد واحد محیط زیست تصریح کرد: باید واحدهای صنعتی نسبت به جذب دو کارشناس محیط زیست اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با شرکت سرب و روی زنجان در راستای انتقال محل تخلیه پسماند تعاملات لازم صورت گرفته است، افزود: مطالعات ارزیابی محیط زیست از سوی این شرکت در حال انجام است.

مهدویانی با اشاره به اینکه پس از انجام مطالعات ارزیابی گزارش این مطالعات به محیط زیست استان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این طرح از شهریورماه سال جاری اقدامات لازم برای انتقال صورت می‌گیرد.

وی بر ضرورت توجه به پسماندهای ویژه تأکید کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اطراف این پسماندها حوضچه‌های بتنی نصب می‌شود تا آب باران به آن نفوذ نکند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته هیچ گونه تخلیه از سوی شرکت سرب و روی به زنجانرود انجام نشده است، افزود: در سال جاری نیز بر این امر نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول