اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل:

تمام ابعاد وجودی شخصیت فاطمه (س) شناسانده شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: هنوز به همه ابعاد وجودی شخصیت فاطمه (س) در جامعه پرداخته نشد.

تمام ابعاد وجودی شخصیت فاطمه (س) شناسانده شود

حجت‌الاسلام عباس نیکزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: فاطمه (س) به خاطر وجود ارزش‌هایی الگو شد که آن ارزش‌ها نه تنها کهنه نمی‌شود بلکه برای همه نسل‌ها برنامه مدون و کاملی ارائه می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: فاطمه (س) بهترین و کامل‌ترین الگو در زمینه علم و عبادت، شجاعت، فصاحت، بلاغت در بیان، دفاع از حقیقت و ولایت، صداقت و راستگویی، تعامل با همسر و تربیت فرزندان نمونه است که این ارزش‌ها مختص زمان و مکان خاصی نبوده و برای همه نسل‌ها امری ضروری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: کسانی که گمان می‌کنند موفقیت در آسایش کسب می‌شود بدانند فاطمه (س) دختر پیامبر اکرم(ص) از همان بدو تولد خود در رنج و سختی بزرگ شد، همواره از طرف مشرکان مورد بی‌مهری قرار می‌گرفت بزرگ‌ترین محاصره اقتصادی را در شعب ابیطالب در سن سه سالگی درک کرد ضمن اینکه در تمام عمر خود با فقر و گرسنگی مواجه بود و زمان ازدواج نیز ساده‌ترین نوع ازدواج را داشت.

وی تصریح کرد: این بانوی بزرگ در مقابل این همه رنج و مشقت دارای صبر بی‌نظیر و مقاومت روحی بالا بود این در حالی است که او توجه به دیگران و خیرخواهی نسبت به مسلمانان و فقرا را در تمام مراحل زندگی بر خود مقدم کرده بود.

نیکزاد با اشاره به اینکه فاطمه (س) همسر و مادری نمونه بود، بیان داشت: حضرت نه تنها همسر نمونه و یاور ولایت بود بلکه توانست فرزندان شایسته‌ای تربیت کند که سکان‌دار هدایت بشریت هستند، اما مشاهده می‌شود بعضی از خانواده‌ها از نظر رشد دینی در جایگاه خوبی قرار دارند؛ ولی در تربیت فرزندان خود کوتاهی کرده و کنترلی بر فرزندان خود ندارند.   

این مسئول بیان داشت: زن در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است تا جایی که پیامبر اکرم(ص) برای احترام و تجلیل از مقام حضرت زهرا(س) بلند می‌شد و به دستان او بوسه می‌زد این در حالی است که در فرهنگ غرب زن بسان بازیچه‌ای در دست سیاستمداران، تاجران و هوس‌بازان اسیر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل ابراز داشت: باید فرهنگ فاطمی در نهاد خانواده و برای نسل جوان ما نهادینه شود.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نرم سعی دارد افکار و ذهن والا را به گونه‌ای شستشو دهد تا به سمت فرهنگ غلط غرب سوق یابند و با ایجاد نابسامانی، استحاله فرهنگی و انحراف فکری از فرهنگ انقلاب دور شوند.

این مسئول بیان داشت: ما در ارائه الگوهای خوب موفق عمل نکردیم و به همین علت جوانان ما از الگوهای غلط پیروی می‌کنند، اگر ما فرهنگ فاطمی و ارزش‌های والای حضرت را برای جوانان خوب ترسیم می‌کردیم همین امر برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی به تنهایی کفایت می‌کرد.

نیکزاد با بیان این مطلب که ابعاد ناقصی از شخصیت حضرت در جامعه عنوان می‌شود، متذکر شد: آنچه ما از زهرا (س) برای نسل جوان در محافل و مجالس عنوان می‌کنیم تنها مدح و ثنا است اگر ما درباره ابعاد الگویی حضرت بحث کنیم جوان امروز پاسخ خود را خواهد گرفت و به دنبال الگوی پوچ و بی‌اساس غرب نخواهد رفت.  

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول