اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجستان:

حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زن مسلمان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجستان گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زنان و خانواده‌های مسلمان است و بهره‌گیری از آموزه‌های ایشان، سبب استحکام خانواده‌ها می‌شود.

حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای زن مسلمان است

حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: حضرت فاطمه‌زهرا(س)، از جایگاه رفیعی در میان ائمه برخوردار هستند و امام صادق(ع) نیز بارها اشاره کرده‌اند که ائمه اطهار(س) همواره در مشکلات خود به صدیقه کبری متوسل می‌شوند.

امام جمعه بجستان ادامه داد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نیز توجه خاصی به حضرت فاطمه داشته‌اند و این توجه تنها جنبه عاطفی نداشته، بلکه ناشی از شخصیت بالای حضرت زهرا(س) نیز بوده است.

وی سپس به نمونه‌هایی از رفتار پیامبر اشاره و خاطرنشان کرد: در روایات آمده که پیامبر بارها دست حضرت زهرا(س) را بوسیده‌اند و هم‌چنین این گفته ایشان بسیار مشهور است که هر کس فاطمه(س) را اذیت کند، مرا اذیت کرده و هر کس مرا اذیت کند، خدا را اذیت کرده است.

ایزدی سپس زندگانی حضرت زهرا(س) را قابل تقسیم در سه بخش خانوادگی، اجتماعی و سیاسی دانست و تصریح کرد: در بُعد خانوادگی، رفتار ایشان با همسر و همچنین الگوهای به کار گرفته شده از سوی فاطمه‌زهرا(س) در تربیت فرزندان، بهترین سرمشق برای خانواده‌های مسلمان است.

وی متذکر شد: در بُعد اجتماعی نیز رفتار فاطمه‌زهرا(س) با همسایگان بیانگر منش ایشان در روابط اجتماعی است که کاربرد آنها در جوامع امروز نیز می‌تواند بسیاری از تنش‌های اجتماعی را کاهش دهد.

امام جمعه بجستان افزود: مهم‌ترین خصیصه حضرت فاطمه(س) در بُعد سیاسی، ولایت‌مداری ایشان بود و تا آخرین لحظات عمر شریف خود به نماد اصلی ولایت عصر یعنی امیرمؤمنان وفادار ماندند و به همین جهت مورد غضب بسیاری از گروه‌های سیاسی قرار گرفتند.

این مسئول یادآور شد: خطبه فدکیه، نماد و سند اصلی حضور ایشان در بسیاری از عرصه‌های سیاسی و اجتماعی زمانه خویش است و باید ابعاد زندگی ایشان و هم‌چنین این خطبه معروف را بیش‌تر مورد تحقیق قرار داد.

ایزدی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در بسیاری از امور اجتماعی و هم‌چنین خانوادگی زمان خود با وجود سن بسیار پایین سرآمد بودند و زنان آزاده و مسلمان تمام جهان می‌توانند این جنبه از شخصیت ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی اذعان داشت: مبلّغان و اندیشمندان مذهبی، نباید تنها به یک بعد از شخصیت والای فاطمه‌زهرا بپردازند، بلکه باید معرفی شخصیت ایشان دارای جامعیت باشد و پیام راستین شهادت ایشان را به جامعه جوان امروز ایران و به ‌ویژه بانوان منتقل کند. 

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول